حمایت پارک علم و فناوری استان مرکزی از طرح های نوآور و ایده های  دانشگاهی

دانش و فناوری کلید اصلی رفع وابستگی به درآمدهای نفتی است که از زمان شیوع ویروس کرونا و پیامدهای حاصل از آن ، اهمیت این موضوع بیشتر ملموس بوده است.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی در نشست شورای اداری استان که دوشنبه ۱۶ تیرماه برگزار شد ، با تاکید به این موضوع بیان کرد : عصر حاضر دوره تلاقی انقلاب صنعتی چهارم و کوچک سازی و چابک سازی صنعت، تغییر رویکردهای صنعت به هوشمندسازی و قانون جامعه محوری و تغییر خط مشی اساسی دانشگاه‌ها به حرکت در مسیر دانشگاه کارآفرین و نوآور است.

محمد رفیعی با اشاره به اینکه هزار و ۱۰ نفر از دانش آموختگان در قالب واحدهای فناور در پارک علم و فناوری استان فعالیت می‌کنند ، ادامه داد : شرکت های دانش بنیان به عنوان ابزار پایدار توسعه ، عملکرد موفقی در ارتقای جایگاه علمی و تولید محصولات دانش بنیان خواهند داشت.
وی میزان درآمد شرکت های دانش بنیان در پارک علم وفناوری استان در سال گذشته را دو میلیون و ۵۷۳ یورو عنوان کرد و گفت : شرکت‌های دانش بنیان کلید رفع وابستگی کشور به محصولات خارجی هستند ، بنابراین باید بوروکراسی اداری آنان به حداقل برسد.
 رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی با اشاره به اینکه در طرح "جوان رشد" با پایش های کشوری در بین پنج استان ، استان مرکزی به عنوان استان منتخب شناخته شد ، افزود : در زمینه تبدیل ایده‌های جوانان و دانشجویان به محصول و تولید انبوه ، پس از بررسی طرح های ارائه شده ، حمایت های لازم را خواهیم داشت .
رفیعی تصریح کرد : با افزایش زیرساخت دانشگاه‌ها ، ارزش افزوده پایدار و اشتغال فارغ التحصیلان نیز افزایش پیدا کرده و در نهایت عملکرد خوبی از مجموعه مشاهده می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1407890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =