بعد از استعفای علی‌اکبر اشعری بیش از دو ماه است کتابخانه ملی بدون رئیس مانده است.

به گزارش خبرآنلاین، 25 دی ماه 89 روزی بود که خبر استعفای علی‌اکبر اشعری منتشر شد. یک سال و چند ماه بود که از پایان ابلاغ حکم چهارساله او بر ریاست کتابخانه ملی می‌گذشت و حکم جدید او از سوی رییس جمهور صادر نشده بود در نتیجه علی‌اکبر اشعری این سمت را ترک کرد و هنوز رئیس این سازمان معرفی نشده است.

طی مدیریت علی اکبر اشعری بر کتابخانه ملی او کوشید اعتباری برای این سازمان و نهاد​های تحت امرش در حوزه بین‌المللی دست و پا کند.

حضور فعال در برنامه حافظه جهانی برای ثبت آثار کهن و معاصر ایران در فهرست جهانی یکی از برنامه​هایی بود که در زمان ریاست اشعری بر این سازمان تحقق یافت. حضور ایران در این برنامه به گونه​ای بود که رفته رفته کشورمان را به قطب فرهنگی برنامه حافظه جهانی در منطقه تبدیل کرد و حتی باعث شد اولین کارگاه حافظه جهانی به میزبانی سازمان اسناد ایران و باحضور نمایندگان یونسکو و کشورهای مختلف منطقه برگزار شود. یکی دیگر از برنامه​های او در این عرصه زمینه‌سازی برای راه‌اندازی جایزه جهانی فردوسی​ بود و توانست نگاه مثبت یونسکو را هم جلب کند.

دی‌ماه حمدبن عبدالعزیز الکواری وزیر فرهنگ و هنر قطر از کتابخانه ملی دیدن کرد  و کسی به عنوان رئیس این سازمان حضور نداشت و حامد یاری مدیر روابط عمومی میزبان این مهمان خارجی بود. حالا هم قرار است رییس کتابخانه ملی اتریش به ایران بیاید، و کتابخانه ملی همچنان متولی ندارد. این موضوع برای مراودات بین‌المللی کتابخانه ملی وجهه خوبی ندارد و رشته‌ای که اشعری در طی این‌ها سال‌ها در عرصه بین‌المللی برای کتابخانه ملی و ایران کسب کرده بود، در حال پنبه شدن است.

54144

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
    0 0
    وا اسفا بر ما