۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۹

تابناک:کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام کردند پیشنهاد ایران مبنی بر خروج نیروهای «سپر جزیره» از بحرین را نمی پذیرند.

به گزارش «تابناک»، «بن راشد الزیانی» که القدس العربی او را دبیرکل همکاری کشورهای عربی معرفی کرده در نشست خبری خود گفت: این پیشنهاد به هیچ وجه قابل قبول نیست زیرا این نیروها برای دفع دخالت های خارجی در آشوب های کشورهای عربی تشکیل شده و هم اکنون در حال انجام وظیفه است!

بنابر این گزارش، او بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را بی اساس خوانده و آن را مصداق دخالت در امور داخلی یک کشور عربی دانست.

«بن راشد» همچنین افزود: بیانیه کمیسیون امنیت ملی ایران در محکومیت عربستان سعودی کامل غیرقابل توجیه است و ایرانی ها گویا می خواهند با آتش بازی کنند که به صراحت از کشورهای عربی می خواهند که به یکدیگر کمک نکنند!

این مقام عرب با اشاره به اشغال کویت توسط صدام گفت: بیانیه ایران همانند بیانیه ای است که در زمان اشغال کویت صادر شده بود و دخالت کشورها را در آزادسازی کویت محکوم می کرد، در حالی که اکنون شرایط فرق کرده و کشورهای عربی دارای تشکیلات نظامی قوی برای رفع فتنه و دخالت های بیگانگان هستند.

«بن راشد الزیانی» با وقاحت تمام و بر مبنای یک گزاره دروغ نتیجه گیری کرده و دستگیری گروهی در کویت را به اتهام جاسوسی به نفع ایران، دخالت آشکار در امور کشورهای عربی خواند و ادامه داد: ایرانی ها حسن هم جواری را درک نمی کنند و با ارسال نیروهای رسمی جاسوس سعی می کنند حضور خود در منطقه عربی را اثبات کنند در حالی که اثبات وجود این گونه نیست!!

گفتنی است یکی از کاربران سایت «القدس العربی» در قسمت نظرات اینچنین نوشته است: من به عنوان یک عرب حقی برای سعودی ها نمی دانم که دخالت در یک کشور عربی کنند و آیا اگر در عربستان این حوادث رخ می داد ریاض قبول می کرد که نیروهای نظامی عرب وارد معرکه شوند بنابراین تنها دلیل دخالت عربستان در بحرین اثبات پدربزرگ بودن عربستان نسبت به کشورهای عربی کوچک مثل بحرین است.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IT ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۴
    1 0
    arab nokar amrika hastan.bedune amrika pashe ham nistan.
  • جانباز 70 درصد IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۴
    0 0
    این جزیره کوچک که فقط بوسیله بزرگراه به عربستان وصل شده است چطور خرابکارهایی از ایران توانستند به آنجا بروند ؟ 1- از طریق قانونی 2- از راه دریایی 3- از راه زیر دریا 4- از راه قلوب