کاهش ۵۰ درصدی سفرهای انجام شده از استان مرکزی در سه ماهه اول امسال

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از کاهش ۶۳ و ۵۰ درصدی تعداد مسافران و سفرهای انجام شده در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد .

علی زندی فر در گفتگو با خبرآنلاین استان مرکزی با اشاره به این آمار بیان کرد : ۱۷۴ هزار و ۱۷۶ مسافر با ۲۰ هزار و ۸۰۷ سفر در سه‌ ماه نخست امسال از استان مرکزی به سایر استان‌های کشور جابه‌جا شده‌اند.  
وی اظهار کرد : استان مرکزی با حجم جابه جایی چهار میلیون و ۳۷۵ هزار تن کالا در سال‌جاری پنج درصد از کل حجم بار کشور را به خود اختصاص داده و در رتبه نهم کشوری قرار دارد. 
زندی فر به رشد ۱.۵ درصدی جابه‌جایی این میزان بار از مبدا استان مرکزی به سایر نقاط کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت : ۱۰درصد از مجموع بار جابه جا شده در استان به‌صورت درون استانی و ۹۰ درصد برون استانی بوده ، این حجم جابه‌جایی کالا در قالب ۴۶۵ هزار سفر باری انجام شده که این شاخص نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته‌ است .
مدیرکل راهداری استان با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از مجموع بار جابه‌جا شده از مبدا استان مرکزی از سه شهرستان اراک ، دلیجان و ساوه بارگیری شده‌ است ، افزود : مقصد بیشترین حجم کالاهای جابه جا شده از مبدا استان به استان‌های تهران، خوزستان اصفهان و قم بوده‌ است.
وی در ادامه این گفتگو با اشاره به تامین و توزیع ۱۱۳ هزار و ۸۸۹ حلقه لاستیک خودروهای سنگین با نرخ دولتی تا کنون گفت : ۸۸ هزار و ۴۷۲ حلقه لاستیک معادل ۷۷ درصد از مجموع لاستیک‌های تامین شده در استان حواله و در اختیار رانندگان وسایل نقلیه عمومی قرار گرفته ‌است.
زندی فر ادامه داد: هم‌اکنون ماهانه کمبود یک‌هزار حلقه لاستیک سایز ۲۴-۱۲ در استان وجود دارد که تلاش برای تامین آن در حال انجام است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =