آسیب‌های صنعتی در صدر حوادث کار استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: آسیب‌های ناشی از صنعت در صدر حوادث کار این استان قرار دارد و سایر حادثه دیدگان سوانح کار در این خطه در کارگاه‌های تولیدی و صنایع دچار مشکل شده‌اند.

محمدتقی آبایی در گفتگو با خبرآنلاین استان مرکزی در رابطه با بیشترین آمار سوانح کار بیان کرد:حوادث ساختمانی پس از صنعت در رتبه دوم سوانح کار استان مرکزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۵۶۶ حادثه ناشی از کار پارسال در استان مرکزی به وقوع پیوست خاطر نشان کرد: ۳۴۲ حادثه در بخش صنعت و ۱۳۰ مورد  در بخش ساختمان رخ داد و سایر حادثه دیدگان سوانح کار در بخش‌های کشاورزی، شکار و جنگل، استخراج معادن، تامین برق، آب و گار، کالاهای شخصی، خانگی و وسایل نقلیه موتوری، هتل و رستوران‌ها، حمل و نقل و ابنارداری، واسطه‌گری‌های مالی، مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار، آموزش، بهداشت و مددکاری اجتماعی، سایر فعالیت‌های خدمات عمومی و اجتماعی خانوارهای معمولی دارای مستخدم و سازمان‌ها و هیات‌های برون مرزی دفاتر ادارات مرکزی بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: در این مدت ۲۴ نیروی کار جان  خود را از دست دادند که بیشترین فوتی‌های این حوادث نیز با ۱۰ نفر در بخش صنعت و پس از آن با هشت نفر در بخش ساختمان بوده است.

آبایی اظهار داشت: بر اثر وقوع حوادث ناشی از کار پارسال استان مرکزی، ۳۱ نفر قطع عضو، ۳۳ نفر دچار سوختگی، ۱۹ نفر نقص عضو، چهار نفر دچار مسمومیت، ۲۰۸ نفر دچار شکستگی، ۱۸۲ نفر به جراحت و ۶۵ نفر نیز به سایر صدمات دچار شدند.

وی عنوان کرد: شمار جان باختگان حوادث ناشی از کار این استان پارسال در مقایسه با مدت مشابه قبل آن ۱۵درصد کاهش داشت و امید می‌رود که در سال جاری با تقویت ایمنی کارگاهی و آموزش‌های مستمر  این آمار کاهش چشمگیری پیدا کند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان حدود سه هزار واحد تولیدی و صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک ایجاد شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =