۰ نفر
۱۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳

ایسنا:درپی اعلام استعفای دولت کویت، امیر این کشور استعفای نخست‌وزیر و دولتش را پذیرفت اما وی را تا زمان تشکیل دولت جدید، مسئول اداره‌ی امور کشور کرد.

به گزارش خبرگزاری کویت، شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت، استعفای دولت این کشور به ریاست شیخ ناصر محمد الاحمد الصباح را پذیرفت و وی را مامور اداره کشور تا تشکیل دولت جدید کرد.

دولت کویت در پی درخواست برخی نمایندگان پارلمان این کشور جهت استیضاح سه تن از وزیران از خاندان حاکم کویت، استعفا کرد.

نمایندگان مخالف در پارلمان کویت خواستار استیضاح شیخ احمد الفهد الصباح وزیر اقتصاد، شیخ محمد الصباح وزیر امور خارجه و شیخ احمد العبدالله الصباح وزیر نفت شده بودند.

آنها وزیران نفت و اقتصاد را به فساد مالی و وزیر خارجه را به ناتوانی در کنترل توهین به کویتی‌ها و شیعیان این کشور در تلویزیون بحرین متهم کرده بودند.

از سوی دیگر، فیصل المسلم نماینده مخالف در پارلمان کویت، با اشاره به اینکه در صورت انتخاب مجدد ناصر محمد الاحمد الصباح به عنوان نخست‌وزیر این کشور وضعیت هیچ تغییری نخواهد کرد، اظهار کرد: ما خواستار انتخاب نخست‌وزیر جدیدی هستیم که بتواند مسیر جدیدی را در پیش بگیرد.

وی افزود: طی مدت زمامداری شیخ ناصر، دولت حدود 330 میلیارد دلار هزینه کرد، بدون آنکه این هزینه‌ها هیچگونه تاثیر مثبتی بر روند پیشرفت در کشور داشته باشد.

مسلم البراک، دیگر نماینده پارلمان کویت نیز با بیان اینکه در صورت انتخاب مجدد شیخ ناصر وی را استیضاح می‌کند، اظهار کرد: اقدام درست این است که شخص دیگری مسئول تشکیل دولت شود و تا زمانی که شیخ ناصر نخست‌وزیر باشد، سخن ‌گفتن در مورد اصلاحات هیچ فایده‌ای نخواهد داشت چرا که وی در همه کارها شکست خورده است.

شیخ ناصر برادرزاده امیر کویت است و از پنج سال قبل که به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب شد، همیشه مورد انتقاد شدید نمایندگان مخالف پارلمان کویت بوده است.

بر اثر اختلاف میان دولت کویت و نمایندگان مخالف، تاکنون پنج دولت استعفا داده و امیر این کشور نیز سه بار پارلمان را منحل کرده و دستور برگزاری انتخابات را صادر کرده است.

دولت کویت به ریاست شیخ ناصر محمد الاحمد الصباح، حدود دو سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده بود.

درماههای اخیر فشارهای زیادی برای استیضاح وزرای کابینه کویت از سوی نمایندگان آغاز شده بود. 16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =