دروغ نمی‌گویم، همین الان از قطر پیشنهاد دارم

هافبک عراقی پرسپولیسی‌ها صراحتا می‌گوید انگیزه‌ای برای بازگشت به ایران نداشت و اگر آمده، تنها به خاطر هواداران این باشگاه است.

احسان خراسانی؛ بشار رسن هافبک پرسپولیس می گوید به احترام هواداران این باشگاه تصمیم گرفت به ایران بازگردد. او در این مصاحبه صراحتا اعلام می‌کند انگیزه زیادی برای بازگشت به ایران نداشت. بشار درباره دغدغه‌های خود توضیح می‌دهد و اینکه تنها پولش را می‌خواست و می‌خواهد.

خیلی ها فکر می کردند شاید دیگر تو را در پرسپولیس نبینیم. دلیل تاخیرت در بازگشت به ایران چه بود؟
خب همان‌طور که می‌دانید کل دنیا با ویروس کرونا درگیر است و طی ماه‌های اخیر این بیماری اتفاقات عجیب و غریبی را در همه کشورها رقم زده است. عراق هم مثل ایران درگیر این ویروس است و خیلی ها هم در عراق کرونا گرفته اند. طی ماه‌های اخیر همه پروازها از عراق کنسل شد و هیچ پروازی به مقصد ایران وجود نداشت. همانطور که می دانید سفرم به ایران با سختی انجام شد و من به صورت زمینی به ایران آمدم. نکته مهم تر اما این بود که من واقعا انگیزه زیادی برای بازگشتن دوباره نداشتم. با قاطعیت می‌گویم هواداران پرسپولیس تنها انگیزه و تنها دلیل برگشتنم به ایران بودند و بعد از مشورتی که با مدیر برنامه‌هایم داشتم، تصمیم گرفتم به احترام همان طرفداران پرسپولیس برگردم.

در ایام کرونا چگونه وقت خود را می گذراندی؟
خب من هم مثل خیلی از مردم اکثر اوقات در خانه بودم و به خاطر کرونا جایی نمی‌رفتم، ولی از تمرینات غافل نشدم و هر روز تمرین می‌کردم. تمرینات اختصاصی را در سالن بدنسازی و تمرینات با توپ را در زمین چمن انجام می‌دادم. البته مسائل بهداشتی را تمام و کمال رعایت می کردم، چون در سالن بدنسازی فقط خودم حضور داشتم و مشکلی از این بابت وجود نداشت.

آیا برای حضور دوباره در میدان و بازی در لیگ برتر آماده هستی؟

واقعیت را نمی‌شود کتمان کرد. تمرینات انفرادی قابل قیاس با تمرینات گروهی و تیمی نیست، ولی آمادگی خوبی دارم و این موضوع را در شروع لیگ می‌بینید.

این مدت در اینستاگرام هم خیلی فعالیت های متنوعی داشتی.
خب در دوران قرنطینه کار دیگری نمی‌شد کرد. در واقع بهترین استفاده از فضای مجازی و اینستاگرام، همین بود. سعی می‌کردم حتی برای دقایقی با لایو گذاشتن، با هواداران حرف بزنم و آن‌ها سرگرم شوند. ضمن اینکه با خیلی از دوستانم که نمی‌توانستم آن‌ها را ببینم، صحبت کردم که لذتبخش بود.

تو یکی از بازیکنانی بودی برای دریافت مطالبات خود بسیار پافشاری می کردی. آیا در نهایت به هدف خود رسیدی؟
من چیز خاصی نخواستم و فقط پولم را طلب کردم. همه می‌دانند من کمترین دریافتی را از باشگاه پرسپولیس داشتم. اگر هم حرفی زدم، فقط به خاطر طلبم بود وگرنه من در پرسپولیس با کسی مشکل ندارم. اگر می‌خواهید بدانید من پول گرفتم و به ایران آمدم، کاملاً این خبر اشتباه است و هنوز خبری از پول نیست. من طلب زیادی از باشگاه پرسپولیس دارم و همه این موضوع را می‌دانند. باشگاه به من اعلام کرد بعد از ورود به ایران یک مقدار پول می‌دهد و طی یکی، دو هفته آینده هم درصد دیگری از قراردادم را می‌دهد تا دریافتی‌ام مثل سایر بازیکنان شود. باید ببینیم آیا در نهایت این اتفاق می افتد یا نه.

آیا این درست است که تو قصد داری برای فصل آینده فوتبالت را در قطر ادامه دهی؟
من هم در نیم‌فصل سال قبل و هم ابتدای این فصل چند پیشنهاد بسیار خوب داشتم، ولی در ایران ماندم. پرسپولیس یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های آسیا به حساب می‌آید و من این تیم و هوادارانش را دوست دارم. به همین خاطر در پرسپولیس ماندم. نمی‌توانم به هواداران دروغ بگویم؛ الان هم از قطر پیشنهاد دارم که به لحاظ مالی خیلی به نفعم است، ولی واقعیت این است که هنوز هیچ تصمیمی نگرفتم و فعلاً تمام تمرکزم روی پرسپولیس و بازی‌های باقی‌مانده در لیگ و آسیاست. می‌خواهم همه جام‌های ممکن را با پرسپولیس به دست بیاورم و برای هواداران تاریخسازی کنیم.

آیا این احتمال وجود دارد که قراردادت را با پرسپولیس تمدید کنی؟
اصلاً هیچ پیشنهادی درکار نیست و باشگاه هنوز در مورد تمدید قرارداد با من صحبتی نکرده است. من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و باید به فکر آینده خودم و فوتبالم باشم. نمی‌خواهم کسی را ناراحت کنم، ولی هرچه گفتم، عین واقعیت است، چون عادت به دروغگویی ندارم.

اگر پرسپولیس به تو پیشنهاد تمدید قرارداد بدهد، قبول می‌کنی؟
من چند سال فوق‌العاده در این تیم داشتم. دوستان بسیار خوبی در پرسپولیس دارم و هیچ‌وقت خاطرات خوب و قهرمانی‌هایمان را فراموش نمی‌کنم. یادم نمی‌رود هنگام فوت مادرم هواداران پرسپولیس برایم سنگ تمام گذاشتند، ولی باید شرایط مرا درک کنند. به شما گفتم باشگاه هیچ پیشنهادی برای تمدید قرارداد به من نداده است، ولی اگر پیشنهاد بدهد و شرایط مناسب باشد، من مذاکره می‌کنم و مشکلی از این بابت وجود ندارد، چون پرسپولیس را قلباً دوست دارم. واقعیت این است که دوست دارم خیلی زود و طی روزهای آینده تکلیفم برای فصل آینده مشخص شود تا من هم بدانم باید چه کاری انجام دهم.

می‌توانم به هواداران دروغ بگویم؛ الان هم از قطر پیشنهاد دارم که به لحاظ مالی خیلی به نفعم است، ولی واقعیت این است که هنوز هیچ تصمیمی نگرفتم و فعلاً تمام تمرکزم روی پرسپولیس و بازی‌های باقی‌مانده در لیگ و آسیاست

نظرت درباره از سر گیری دوباره رقابت های لیگ نوزدهم چیست؟
خب من به عنوان یک فوتبالیست دوست دارم بازی‌ها برگزار شود و از اینکه شنیدم قرار است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لیگ ادامه پیدا کند، خیلی خوشحال شدم. فوتبال شغل ما به حساب می‌آید و زندگی بدون آن بسیار سخت و دشوار است. در مجموع خوشحالم فوتبال به زندگی مردم برمی‌گردد، چون خیلی‌ها تنها دلخوشی‌شان همین فوتبال است.

اما بسیاری از تیم ها نمی خواهند دوباره فوتبال بازی کنند.
تکلیف آن‌ها مشخص است؛ تیم‌هایی که زورشان به پرسپولیس نمی‌رسد و نمی‌توانند قهرمان شوند، می‌گویند لیگ را تعطیل کنید. این در حالی است که اگر هم لیگ تعطیل شود، پرسپولیس با توجه به جدول رده‌بندی باید به عنوان قهرمان مسابقات معرفی شود.

مشخص است که خیالت از قهرمانی پرسپولیس راحت است.

چرا خیالم راحت نباشد؟ تیم ما همه چیز برای قهرمانی دارد و این موضوع را طی ۳ فصل اخیر ثابت کرده پس اینکه ما شانس اصلی قهرمانی هستیم، حرف اشتباهی نیست. جدول لیگ برتر کاملاً نشان می‌دهد کدام تیم شایستگی قهرمانی را دارد و من مطمئنم بازیکنان و کادر فنی انگیزه بسیار زیادی برای قهرمانی دارند. اصلاً من برگشتم تا با پرسپولیس برای چهارمین بار قهرمان شوم. (خنده)

البته تیم هایی مثل استقلال و سپاهان معتقدند که قهرمانی پرسپولیس قطعی نیست و ممکن است معادله قهرمانی در این 9 بازی باقی مانده تغییر کند.
من در مورد این موضوع چیزی نمی‌دانم. ما یاد گرفتیم کاری به این حواشی نداشته باشیم و در زمین حرف‌هایمان را بزنیم. به نظرم جدول لیگ کاملاً واضح است و نیاز به توضیح اضافی نیست.

نکته پایانی ات با هواداران پرسپولیس چیست؟
 می‌خواهم به هواداران پرسپولیس بگویم خیلی برایم قابل احترام هستند. آن‌ها همیشه حامی من بودند و با پیام‌های محبت‌آمیز خود مرا مورد لطف خود قرار دادند. به امید قهرمانی پرسپولیس.

252 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =