آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از ۸میلیون‌و۶۷۰هزار گذشت

روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف دنیا همچنان ادامه دارد و قربانی می گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، تا لحظه ثبت این گزارش شمار مبتلایان جهان از8,675,117  تن و فوت شدگان از 458,656 تن عبور کرده است.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

ایالات متحده آمریکا

به گزارش سی ان بی سی، آمریکا روز پنجشنبه از ابتلای 27,700 مورد ابتلا به بیماری کووید19 خبر داد. بر اساس داده های دانشگاه هاپکینز روند ابتلای روزانه رشد صعودی داشته است به طوری که این هفته در قیاس با هفته گذشته 15% افزایش را تجربه کرده است. در همین حال گزارش شده که 17 ایالت آمریکا روند نزولی ابتلا را شاهد بودند؛ از جمله کنتیکت، نیوجرسی و نیویورک که پیش تر کانون شیوه در آمریکا بود.

 آمار مبتلایان این کشور از مرز 2,278,005  تن عبور کرده است و ظرف شبانه روز گذشته 14,354  مورد جدید ابتلا نیز شناسایی شده است. با فوت 283 تن دیگر در 24 ساعت گذشته شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا نیز به 120,971 تن رسیده است.

برزیل

آمارهای جدید در برزیل نشان می‌دهد شمار مبتلایان به ویروس کرونا از یک میلیون نفر عبور و تعداد قربانیان این بیماری به ۵۰ هزار نفر نزدیک می‌شود. ویروس کرونا سرتاسر برزیل را فراگرفته و این کشور پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی از منظر بیشترین قربانی و مبتلا قرار گرفته است.یکی از مهمترین دلایل شیوع گسترده کرونا در برزیل ناشی از رویکرد ژائیر بولسونارو رئیس جمهور این کشور است. وی این بیماری مسری را «سرماخودرگی کوچک» توصیف کرده و با تدابیر بهداشتی از جمله قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی مخالفت می‌کند.

 آمار مبتلایان این کشور از مرز 1,009,699  تن عبور کرده است و ظرف شبانه روز گذشته 26,340  مورد جدید ابتلا نیز شناسایی شده است. با فوت558  تن دیگر در 24 ساعت گذشته شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا نیز به 48,427 تن رسیده است.

روسیه

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز (جمعه) گزارش داد که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه با افزایش 7 هزار و 972 مورد جدید طی یک روز گذشته، به 596 هزار و 63 نفر رسیده است.بر اساس این اطلاعات، بدین ترتیب برای سومین روز متوالی است که تعداد موارد شناسایی شده در روسیه از هشت هزار نفر تجاوز نمی کند و رشد روزانه ابتلا به بیماری کووید-19 به مدت سه روز است که در سطح پایین‌ترین میزان آن، یعنی 1.4 درصد حفظ شده است.

این ستاد افزود: طی 24 ساعت گذشته، 1136 مورد جدید در شهر مسکو کشف شده است. رشد روزانه ابتلا در پایتخت برای مدت سه روز است که از 0.5 درصد تجاوز نکرده است. در کل تعداد موارد آلودگی در مسکو 211 هزار و 921  مورد است.در طول یک روز گذشته، 646 مورد جدید در منطقه مسکو، 259 مورد در منطقه خودمختار خانتی-مانسیسک، 254  مورد در منطقه سه‌وردلوفسک و 228 مورد در سن پترزبورگ مشاهده شده است. درمجموع، در سراسر روسیه 236 هزار و 816 نفر همچنان تحت درمان قرار دارند.

طبق این اطلاعات، تعداد بیمارانی که در همه مناطق روسیه به دلیل ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته جان باختند 181 نفر است و بدین ترتیب، تعداد قربانیان این بیماری  به 7 هزار و 841 نفر افزایش یافت. تعداد موارد مرگ  در روسیه 1.38 درصد از کل مبتلایان به ویروس کرونا است.

همچنین "وادیم تاراسوف" مدیر موسسه پزشکی مطالعات بیوتکنولوژی دانشگاه «سه‌چنوفسکی» وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که روز پنج شنبه واکسن تجربی علیه ویروس کرونا به 18 نفر از داوطلبان تزریق شد. هفته آینده 20 نفر دیگر از داوطلبان واکسینه خواهند شد.

به گفته وی، افرادی که تحت این واکسیناسیون قرار گرفتند، زیر نظر پزشکان قرار داشته و واکنش‌های بدن آنها به این دارو مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

بطور همزمان، وزارت دفاع روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد که آزمایشات بالینی مربوط به واکسن دیگری در یک بیمارستان نظامی آغاز شده و این دارو برای نخستین گروه از داوطلبان (از میان نیروهای نظامی) تجویز شده است.

هند

به گزارش الجزیره در هند نارندا مودی نخست وزیر این کشور پیشنهاد تازه ای برای مقابله داده است. وی تمرین های یوگا را برای داشتن سیستم ایمنی قوی در برابر کرونا پیشنهاد کرده است. وی که به مناسبت روز جهانی یوگا و در یک پیام ویدیویی صحبت می کرد گفت که یوگا می تواند مطمئن ترین دوست برای ایجاد یک سپر محافظ برای بدن ما باشد.

 آمار مبتلایان این کشور از مرز 388,640  تن عبور کرده است و ظرف شبانه روز گذشته 7,549  مورد جدید ابتلا نیز شناسایی شده است. با فوت 159 تن دیگر در 24 ساعت گذشته شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا نیز به12,763  تن رسیده است.

مکزیک

 آمار مبتلایان این کشور از مرز 165,455  تن عبور کرده است و ظرف شبانه روز گذشته 5,662  مورد جدید ابتلا نیز شناسایی شده است. با فوت667  تن دیگر در 24 ساعت گذشته شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا نیز به19,747  تن رسیده است.

شیلی

 آمار مبتلایان این کشور از مرز 231,393  تن عبور کرده است و ظرف شبانه روز گذشته 6,290  مورد جدید ابتلا نیز شناسایی شده است. با فوت 252 تن دیگر در 24 ساعت گذشته شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا نیز به4,093  تن رسیده است.

پاکستان

به گزارش آنادولو پاکستان از آمار 37 درصد بهبود در مبتلایان به کرونا خبر داده که در همین راستا تعداد زیادی از افراد از بیمارستان ها مرخص شده اند. طبق گزارشات بدست آمده این کشور روزی یک میلیون تست کرونا می گیرد.روز چهارشنبه این کشور با 136 کشته بیشترین آمار فوتی را ثبت کرد. 

 آمار مبتلایان این کشور از مرز 165,062  تن عبور کرده است و ظرف شبانه روز گذشته4,944   مورد جدید ابتلا نیز شناسایی شده است. با فوت136  تن دیگر در 24 ساعت گذشته شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا نیز به3,229  تن رسیده است.

عربستان سعودی

به گزارش رویترز، شمار قربانیان ویروس کرونا در عربستان سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ مورد افزایش یافت. بنا به آخرین آمار، مجموع شمار جان‌باختگان کووید-۱۹ در این کشور به هزار و ۱۸۴ مورد رسیده است. شمار مبتلایان نیز با چهار هزار و ۳۰۱ مورد افزایش به ۱۵۰ هزار و ۲۹۲ تن رسیده است. تاکنون ۹۵ هزار و ۷۶۴ نفر از ابتلا به این بیماری بهبود یافته‌اند. 

وضعیت هزار و ۹۴۱ تن نیز بحرانی گزارش شده است.

بنگلادش

 آمار مبتلایان این کشور از مرز 105,535  تن عبور کرده است و ظرف شبانه روز گذشته  3,243 مورد جدید ابتلا نیز شناسایی شده است. با فوت45  تن دیگر در 24 ساعت گذشته شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا نیز به 1,388  تن رسیده است.

ایران

در ایران نیز سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۸۶ مورد بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر رسیده و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۳۹۲ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، همچنین ۲۸۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، استانهای خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی و جنوب سیستان و بلوچستان را در وضعیت هشدار اعلام کرد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    روسیه و کشف واکسن؟ بشنو و باور نکن
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    چرا آمارها بر اساس نسبت جمعیت کشورها نیست زیرا در آن موقع بهتر میتوان از شیوع این بیماری آگاه شد آمریکای 350 میلیونی را با مثلا بلژیک 10 میلونی مقایسه کردن بدون در نظر گرفتن تعداد جمعیت هر کشوری خطا است