تلگرام در روسیه رفع فیلتر شد | مدیر تلگرام: معامله‌ پنهانی با روسیه نداریم

پس از دو سال فیلترینگ ناموفق تلگرام در روسیه، رسانه‌های این کشور به نقل از سازمان نظارت بر ارتباطات این کشور اعلام کردند که محدودیت‌ها درباره این پیام رسان لغو می‌شود.

ایرنا نوشت: سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه اعلام کرد: براساس هماهنگی با دادستانی کل روسیه، محدودیت دسترسی به پیامرسان تلگرام از امروز لغو شد.

از حدود دو سال گذشته پس از انجام چند اقدام تروریستی در خاک روسیه و اثبات استفاده تروریست ها از پیامرسان تلگرام به عنوان ابزار ارتباطی، دولت این کشور از شرکت تلگرام خواست اطلاعاتی درباره عوامل حملات تروریستی را در اختیار سازمان امنیت فدرال روسیه قرار دهد اما با خودداری تلگرام از انتقال این اطلاعات، وزارت ارتباطات روسیه از شرکت تلگرام شکایت کرد و سرانجام دادگاه رای به فیلتر این‌ پیام رسان داد.

دولت روسیه در دو سال گذشته در فیلترینگ تلگرام موفق نبود و حتی بسیاری از رسانه ‌ها و مقامات دولتی از جمله وزارت خارجه روسیه از آن برای پیام رسانی استفاده می‌کردند و در شهرهای بزرگ روسیه بدون هیچ برنامه جانبی امکان استفاده از تلگرام وجود داشت اما امکان برقراری تماس صوتی از این پیام رسان محدود شده بود و بیش از یک دقیقه نمی‌شد از خدمات تماس صوتی آن استفاده کرد.

هیچ معامله‌ی پنهانی با دولت روسیه در کار نیست!

پاول دوروف مدیر تلگرام در پاسخ به توییتی پس از رفع فیلتر تلگرام در روسیه و احتمال زدوبند تلگرام با دولت روسیه برای در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی کاربران به سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی، گفت «هیچ تغییر ناگهانی و معامله‌ی پنهانی در کار نیست.»

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =