فداکاری ۸ هزار نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در مقابله با کرونا

با گذشت حدود ۱۲۰ روز از شیوع بیماری کووید ۱۹، هشت هزار نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان فداکارانه برای مقابله با کرونا در تلاش هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر شیرانی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ، آمار جدید بیماری کرونا در استان در سی امین روز از خردادماه سال ۹۹ را به شرح زیر عنوان کرد:

طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۳ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹  که در  مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

  آمار تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته و مجموع این بیماران از ابتدای شیوع بیماری از سوی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می شود. اما در استان روال شیوع تقریبا مشابه روزهای قبل می باشد. 


 هم اکنون ۴۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد  ۲۷ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.


 متاسفانه طی ۲۴ساعت گذشته، با دو  مورد فوتی جدید ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به  ۳۸ نفر رسید.

لازم به ذکر است سایر آمار مرتبط با بیماری کرونا توسط سخنگوی وزارت بهداشت به صورت روزانه از رسانه ملی و دیگر رسانه‌های رسمی کشور اعلام می‌شود.

 رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.

با گذشت حدود ۱۲۰ روز از شیوع بیماری کووید ۱۹، هشت هزار نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان فداکارانه برای مقابله با کرونا در تلاش هستند.

 اگر چه مراودات کوتاه مدت و شلوغی معابر بعنوان عاملی برای انتقال بیماری مطرح می باشد ولی، شواهد و مستندات حاکی از آن است که‌، همچنان مراودات طولانی مدت و تشکیل تجمعات و دورهمی های خانوادگی و حضور در تفرجگاه ها در صدر علل شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

 عدم توجه جوانان به رعایت نکات بهداشتی، بعنوان ناقلین بیماری کرونا برای افراد مسن و یا افراد دارای بیماری های زمینه بعنوان عامل خطر جدی مطرح می باشد .

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =