افتتاح ۷۰۰ واحد مسکونی در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس کمیته امداد کشور

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷۵ هزار شغل در کشور ایجاد شد، گفت: برنامه‌ریزی امداد برای سال ۹۹، ایجاد ۲۰۰ هزار شغل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، سید مرتضی بختیاری در دیدار نماینده ولی فقیه و استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اولین نهادی که بعد از پیروزی انقلاب امام(ره) بانی بودند کمیته امداد بود و در حال حاضر این نهاد زیر نظر ولی‌فقیه است و هر زمانی که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم دغدغه ایشان مسائل محرومین، مستمندان و نیازمندان است.

رئیس کمیته امداد کشور  با بیان اینکه دو قشر سالمندان و بیماران صعب‌العلاج مادام‌العمر هزینه آنها پرداخت می‌شود، اظهار کرد: بقیه کسانی که تحت پوشش هستند باید زمینه اشتغال و توانمندسازی آنها فراهم شود در حکمی هم که حضرت آقا برای اینجانب صادر کردند بر توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات با رعایت تکریم تاکید کردند که بر همین اساس اولویت اول کمیته امداد در سال گذشته به اشتغال اختصاص داده شد و ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل در کل کشور ایجاد شد که ۵۵ هزار مورد اشتغال خانگی خانم‌ها بود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که کمیته امداد دنبال می‌کند اشتغال خانگی است چرا که عمده کسانی که تحت پوشش این نهاد هستند زنان سرپرست خانوار هستند که علاوه بر ایجاد اشتغال خانگی شغل اصلی آنها که مادر بودن است نیز حفظ می‌شود.

این مسوول کشوری بیان کرد: در دیداری که اخیرا با رئیس مجلس شورای اسلامی دکتر قالیباف داشتم آمادگی کمیته امداد برای ایجاد اشتغال خانگی در کل کشور را اعلام کردم که اشتغال خانگی برای افراد تحت پوشش کمیته و سایر افراد را با توجه به تجربه موفق در این خصوص در کل کشور بپذیریم.

بختیاری بیان کرد: طبق ماده ۸۳ برنامه شش ساله توسعه کمیته امداد و بهزیستی سالانه باید ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنند که ۷۰ هزار شغل سهم کمیته امداد و ۳۰ هزار شغل سهم بهزیستی که در سال ۹۶ که آقای فتاح در کمیته امداد بودند ۱۷۰ هزار شغل ایجاد شد. سال ۹۷ هم ۱۴۸ هزار شغل و سال قبل ۱۷۵ هزار شغل ایجاد شد که ما از برنامه جلو هستیم به همین دلیل دولت در تسهیلات کمیته امداد دست و دل باز عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق تبصره ۱۶، مجلس ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای کمیته امداد در سال ۹۹ پیش‌بینی کرد، افزود: طبق گزارشاتی که به کمیسیون‌های مجلس ارسال شد رئیس وقت مجلس دکتر لاریجانی ۱۴۰۰ میلیارد تومان دیگر در کمیسیون تلفیق به این رقم اضافه شد و در حال حاضر با سایر مبالغ، کمیته امداد ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال دارد که ۱۰۰ درصد قرض‌الحسنه است.

این مسوول کشوری در بخش دوم سخنان خود با اشاره به جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد و دلاوری رزمندگان و شهدای استان در جنگ هشت ساله گفت:زمینه اشتغال در این استان فراهم است به همین دلیل سال گذشته ۳ هزار و ۳۱ مورد اشتغال با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در این استان ایجاد شد و اگر به کرونا نمی‌خوردیم اشتغال بیش از این بود اما این بیماری همه چیز را تحت الشعاع قرار داد.

رئیس کمیته امداد کشور بیان کرد: برنامه‌ریزی شده که امسال ۲۰۰ هزار شغل در کل کشور ایجاد شود که سهم این استان ۵ هزار و ۵۰۰ مورد است و ۱۶۵ میلیارد تومان هم تسهیلات پیش‌بینی شده البته سعی می‌کنیم برای استان‌های محروم سقف تسهیلات لحاظ نکنیم.

بختیاری یادآور شد: اگر در این استان کارآفرینی آمادگی داشته باشد ۱۰ اشتغال از کمیته امداد بگیرد به ازای هر نفر ۵۰ میلیون وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود که در این خصوص تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان محدودیتی وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود در دیدار با نماینده ولی‌فقیه، استاندار و سایر مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: واگذاری کارها و برنامه به مردم در قالب مراکز نیکوکاری دیگر اقدام کمیته امداد  است که صندوق‌های صدقات هر محله در اختیار مساجد همان محله قرار می‌گیرد و مبالغ جمع‌آوری شده برای امورات خیر اختصاص داده می‌شود که ۲۲ مرکز نیکوکاری با ۳۰ هزار صندوق صدقات در این استان دایر شد.

بختیاری به رزمایش همدلی، مواسات و کمک‌های مومنانه بعد از سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این طرح موجی از همدلی میان همه دستگاه‌ها و نهادها ایجاد شد به همین دلیل ما در کمیته امداد تصمیم گرفتیم ۳۱۳ آشپزخانه به نیت یاران امام زمان(عج) دایر کنیم و نامه‌ای هم به وزارت بهداشت ارسال شد و ۳۱۳ آشپزخانه اطعام مهدوی در کشور شکل گرفت، انصافا مردم، نمایندگان ولی فقیه، استانداران و همه کمک کردند و ایران همدل مصداق پیدا کرد.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی کرده بودیم در ایام ماه مبارک رمضان ۵ میلیون غذای گرم توزیع کنیم اما خوشبختانه همه دستگاه‌ها، سپاه، حسینیه‌ها و حتی دانشگاه‌های علوم پزشکی آشپزخانه‌های خود را در اختیار کمیته امداد قرار دادند و به جای ۵ میلیون غذای گرم ۱۱ میلیون غذا توزیع شد.

بختیاری تصریح کرد: در مناطقی هم که امکان توزیع بسته‌های گرم غذایی وجود نداشت بسته‌های ۱۸۰ هزار تومانی توزیع شد که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته جیره خشک توزیع شد. کمک‌های مردمی در قالب تهیه برنج و کمک‌های مادی ۵۴۰ میلیارد تومان بود و رمضان پر برکتی را در سال ۹۹ شاهد بودیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به طرح اکرام کمیته امداد اشاره و عنوان کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی ایتام در کشور هستند اما ۷۱۰ هزار نفر از آنها فعال هستند و از ۲۹۰  هزار یتیم حمایت می‌کنند این افراد سال قبل ۹۱۱ میلیارد تومان به حامیان خود کمک کردند که تعداد حامیان ایتام استان کهگیلویه و بویراحمد ۴ هزار نفر است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =