یک قدم تا وضعیت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان طی دو هفته از ۷درصد به ۱۵درصد رسیده است.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ابتدای برنامه تست گیری تاکنون، ۱۳ هزار و ۹۰۰ نمونه تست از موارد مشکوک به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد گرفته شده است.
پرویز یزدان پناه با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: متأسفانه تعداد موارد مبتلا به کرونا طی دو هفته گذشته در استان از ۷ درصد به ۱۵ درصد رسیده است.
یزدان‌پناه با اشاره به آزمایش‌های دریافتی از طریق آزمایشگاه مولکولی یاسوج، عنوان داشت: همچنین ۳۰۸ نمونه ارسالی از طریق آزمایشگاه یاسوج، بیانگر روند صعودی مبتلایان طی امروز نسبت به روزهای گذشته است.
یزدان پناه با بیان اینکه ۸۷ بیمار مشکوک و ۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های معین کرونا در استان بستری هستند، اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان در استان ۷۸۲ است.
وی با بیان اینکه شهرستان بویراحمد با توجه به مبتلایان چند روز اخیر در مرز هشدار قرار دارد، افزود: اگر وضع طی دو هفته آینده در این شهرستان بر همین منوال باشد، شاهد قرارگرفتن استان در وضعیت قرمز خواهیم بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار عدم مسافرت مردم به استان‌هایی مانند خوزستان، بوشهر و هرمزگان شد و گفت: این استان‌ها در وضعیت قرمز قرار داشته و چندین نفر از مبتلایان سابقه سفر به این مناطق را دارند.
وی در پایان اضافه کرد: مردم استان به رعایت فاصله گذاری هوشمند، اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و مراسم اقدام کرده و از فعالیت غیر ضرور در جامعه پرهیز کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =