دلتنگی سینمادوستان برای فیلم دیدن در سالن‌ها با اما و اگرهای بسیار

کاربران خبرآنلاین با شرکت در یک نظرخواهی، نشان دادند علاقه‌مندان به سینما، نگاهی یکسان نسبت به اکران دوباره فیلم‌ها ندارند. در حالی که تعدادی از مخاطبان، اعلام می‌کنند به دلیل همه‌گیری کرونا، پایین بودن کیفیت فیلم‌ها و شرایط بد اقتصادی، به سالن‌ها نخواهند رفت، برخی از کاربران خبرآنلاین تاکید دارند از بازگشایی سینماها استقبال خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از نخستین روز تیر و آغاز فصل تابستان، سینماهای کشور پس از چهار ماه تعطیلی به دلیل همه‌گیری کرونا، با در نظرگرفتن پروتکل‌های بهداشتی، بازگشایی خواهند شد.

اما این‌که «مردم تا چه‌اندازه از اکران فیلم‌ها استقبال کنند و به سالن‌های سینما بروند؟»، پرسشی است که برای دریافت پاسخ آن، باید چند روزی منتظر ماند و در عمل دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.

در همین راستا، خبرآنلاین، چندی پیش یک نظرخواهی را منتشر کرد و در آن از مخاطبان پرسید «آیا در صورت بازگشایی سالن‌های سینما، به سینما خواهید رفت؟»؛ در پاسخ به این پرسش، برخی از کاربران با توجه شرایط کرونایی جامعه، نظر خود را مطرح کرده و تعدادی هم با نگاهی کلی به کیفیت فیلم‌های تولیدی، به اظهارِ نظر پرداخته‌اند. گزارش زیر، برآیند نظر کاربران خبرآنلاین درباره بازگشایی سالن‌های سینما است که می‌خوانید:

از وضعیت بد اقتصادی تا کیفیت پایین فیلم‌ها

چند سالی است که بسیاری از علاقه‌مندان به سینمای ایران، از پایین بودن کیفیت فیلم‌ها شکایت دارند و برای همین عطای رفتن به سالن‌ها را به لقایش بخشیده‌اند. در همین راستا، کاربر بی‌نامی در واکنش به نظرخواهی خبرآنلاین نوشته است: «نه، نمی‌روم ولی نه به‌خاطر کرونا بلکه به خاطر کیفیت فوق‌العاده پایین فیلم‌ها نمی‌روم.»

مخاطبی با نام محمدرضا در همین راستا نوشته: «قبل از این به خاطر کیفیت فیلم‌ها نمی‌رفتم. بعد از این را هم خودتان حدس بزنید.»

کاربری با نام زهرا هم با یادآوری اوضاع اقتصادی جامعه، تاکید کرده است: «مگه قبلا سینما می‌رفتیم؟ لابد اگر امسال این اتفاقا نیفتاده بود می‌خواستند بلیت سینما را به ۳۰هزارتومان برسانند. چه کسی می‌تواند در این شرایط اقتصادی سینما برود؟»

اما برخی از مخاطبان خبرآنلاین، همه‌گیری کرونا را هم در کنار دلیل‌های اقتصادی و فرهنگی گذاشته و از نرفتن به سالن سینماها گفته‌اند. برای نمونه، محمدرضا سالاری نوشته است: «به نظر من بزرگ‌ترین اشتباه این است که آدم در این شرایط برای دیدن یک فیلم ضعیف ایرانی هم پول بدهد و هم کرونا بگیرد، کمی صبر کنید چند هفته بعد هم سی‌دی اش می‌آید و هم پخش اینترنتی می‌شود.»

کاربر دیگری بانام سنگ نقره گفته: «برای دیدن فیلمی مثل «مطرب» فکر کن بروم کرونا بگیرم، فکر کردن بهشم سخت است.»

مخاطب بی‌نامی هم نوشته است: «این فیلمای سینمای ایران تو روزای سلامتی هم ارزش سینما رفتن نداشت.»

خطرِ بیماری کرونا

جدا از وضعیت بدِ اقتصادی و کیفیت پایین فیلم‌ها، تعداد زیادی از کاربران خبرآنلاین سرِ اصل مطلب رفته‌ و خطرِ ابتلاء به کرونا را دلیل اصلی سینما نرفتن خود در این شرایط عنوان کرده‌اند. برای نمونه، کاربری بی‌نام نوشته است: «سینما رفتن در این شرایط، بزرگ‌ترین خطاست»

مخاطب دیگری هم که گویا دلِ پردردی دارد، در همین ارتباط تاکید کرده است: «به‌خاطر ازدحام جمعیت در فضای بسته نمی‌روم. مردم حتی ساده‌ترین اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. برای کسانی که یک عمر شستن دست یک موضوع فانتزی بوده نمی‌شود از رعایت بهداشت حرف زد، در مورد فاصله اجتماعی که حرفی نمی‌زنم ما همین ملتی هستیم که وقتی کسی جلوی خودپرداز هست می‌چسبیم پشت سرش ببینیم جریان چیه. کاری به عملکرد ضعیف دولت ندارم اما مردم هم به خودشان و دیگران رحم نمی‌کنند همه چیز اینجا تبدیل به جک و شوخی شده هیچ موضوعی جدی گرفته نمی‌شود به جز خرید دیوانه‌وار خودرو، سکه، زمین، باغ، ملک ... حتی شده با وام و قرض و بدبخت کردن خودمان و دیگران.»

علیرضا هم در مخالف با رفتن به سینما نوشته: «نه. فعلا تحت شرایط موجود و حتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترجیح می‌دهم به سالن سینما نروم»

کاربر بی نام دیگر نوشته است: «توی چین هم که اعلام شد کرونا را شکست دادندو بعد سینماها باز شد، مردم نرفتند، ما که هنوز آمارامون مشخص نیست و اکثر شهرهای بزرگ‌مان وضعیتشون قرمز است، چرا برویم؟»

آرش هم علی‌رغم علاقه باطنی‌اش به سینما گفته: «من سینما روی حرفه‌ای هستم ولی تا وقتی کم‌ترین خطر کرونا وجود داشته باشد، سینما نمی‌روم.»

کاربر بی‌نام دیگری،ضمن تاکید روی خطرناک بودن بازگشایی سینماها نوشت: «با وضعیت فعلی، حضور بی دلیل و غیر ضروری در مکان‌های سربسته، بزرگترین خطا است... شخصا به‌خاطر دیدن یک فیلم، احتمال ابتلا به کرونا را برای خود و اطرافیانم بالا نمی‌برم.»

با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از دیدن فیلم در سالن، لذت ببریم

در برابر کسانی که سینما رفتن در شرایط کرونایی را خطرناک می‌دانند، تعدادی معتقدند که فضای سینماها بسیار تمیزتر از مترو و وسایل حمل و نقل عمومی است که مردم به ناچار با آن‌ها جا به‌جا می‌شوند. به همین دلیل این کاربران تصمیم گرفته‌اند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به سینما بروند.

در همین راستا، رضا با ابراز علاقه به فیلم‌هایی که در صف اکران هستند، نوشته است: «بی صبرانه منتظر «شنای پروانه» و «خورشید» بودم، حیف شد که این وضعیت پیش آمد. اگر احیانا طمع نکنند و همان‌طور که گفتند، فقط ۴۰-۵۰درصد صندلی‌های سالن سینما را بلیت فروشی کنند، به سینما می‌روم.»

صدر هم تاکید  کرده: «بله با رعایت پروتکل بهداشتی می‌روم بالاخره آدم‌ می‌میرد پس من الان که زنده‌ام می‌خواهم استفاد کنم.»

کاربر بی نام دیگری ضمن تاکید روی فروش نصف ظرفیت سالن سینماها نوشته است: «یک مواردی گفتند مثل بلیت فروشی درصدی از صندلی‌های سالن سینما، یا با فاصله نشستن تماشاگرها، اگر تضمین بشود که این موارد اجرایی می‌شود و سالن‌دارها طمع نکنند برای فروش همه بلیت‌ها، من می‌روم.»

ویدا نیز با تاکید روی پروتکل‌های بهداشتی نوشت: «بله با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همراه دوست عزیزم به سینما می‌روم.»

کرونا با ما خواهد ماند، سینما را تنها نخواهیم گذاشت

مهدی هم با تاکید بر ادامه دار بودن حضور ویروس کرونا در جامعه، به دیگران توصیه کرده است: «این ویروس حالا حالاها با ماست. مساجد باز شد همه رفتند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد. فضای سینماها الان با رعایت بهداشت، خیلی بهتر از مترو است. به سینما بروید و لذت ببرید و دستورات بهداشتی رو هم قطعا سینمادارها رعایت می‌کنند و ما هم رعایت می‌کنیم.»

شهاب نیز ضمن ابراز دلتنگی برای سینما نوشت: «بله حتما. کاملا موافقم، دلم برای سینما یک ذره شده است. خیلی خیلی خیلی خیلی دلم برای سینما تنگ شده است، هر هفته سه‌شنبه‌ها با بلیت نیم‌بها می‌رفتم سینما. تو را خدا سینماها را باز کنید، دارم می‌میرم از بی سینمایی این همه جاها و اماکن و مراکز عمومی رو باز کردید حالا واسه سینما دارید تنگ نظری می‌کنید؟»

با توجه به نظرهای متفاوت کاربران خبرآنلاین، شاید در پایان هفته اولِ تیر، با توجه به میزان فروش بلیت‌ها، بتوان ارزیابی کرد که بازگشایی سینماها موفق بوده است یا نه.

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =