شهربازی‌های ناامن در البرز تعطیل می‌شود

مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: ۱۰۰ مورد بازرسی، بازدید فنی و ایمنی در سه ماهه نخست امسال از وسایل و تجهیزات شهربازی‌های استان انجام و استاندارد بودن آنها محرز شد.

 به گزارش خبرآنلاین استان البرز، فتانه شکرالهی گفت: با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان  و نزدیکی فصل تابستان، نظارت فنی بر شهربازی های استان بیشتر شده است.
 وی اظهار کرد: کارشناسان اداره کل استاندارد البرز از این پس با بازرسی وضعیت زمین و تجهیزات بازی مستقر در پارک‌ها و شهربازی‌های استان، فضاهای نا ایمن را تعطیل خواهند کرد.
به گفته وی استاندارد برخی از تجهیزات و وسایل تفریحی مستقر در شهربازی‌ها و پارک‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد مشمول استاندارد اجباری است.
وی ادامه داد: فعالیت تجهیزات تفریحی که مشمول مقررات استاندارد اجباری است، اعم از تجهیزات شهربازی، پارک آبی، زمین بازی، سازه‌های بادی و آبی بدون تاییدیه سازمان ملی استاندارد ممنوع بوده و ملزم به اخذ مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات بازی است.
مدیر کل استاندارد استان تاکید کرد: تمامی شهربازی‌های استان طبق برنامه زمان‌بندی شده در طول سال  توسط شرکت‌هایی که توسط سازمان ملی استاندارد تایید صلاحیت شده و مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار می‌گیرند زیرا وجود یک نقص کوچک در دستگاه‌ها، وسایل تفریحی و بازی غیراستاندارد می‌تواند خسارات و حوادث جبران ناپذیری را برای خانواده ها به همراه داشته باشد که این مهم، ضرورت تشدید نظارت استاندارد را می طلبد.
وی یادآورشد: تلفن ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات این اداره کل در طول شبانه روز آماده دریافت و رسیدگی شکایت های مردمی است.
استان البرز بیش از ۸۰۰ پارک و حدود ۱۵ شهربازی دولتی و خصوصی دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =