ترامپ واقعی از زبان خانواده و نزدیکانش

در روزهای آینده کتاب‌هایی به بازار می‌آیند که نقاط تاریکی از زندگی شخصی و ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ را روشن خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از برادرزاده ترامپ بگیر تا مردی که روزگاری مشاور امنیت ملی آمریکا بود، حالا همه اسباب هراس رییس‌جمهور آمریکا شده‌اند. آن‌ها در کتاب‌هایی که قرار است به زودی منتشر شوند، چیزهای نوشته‌اند که چندان باب طبع دونالد ترامپ نخواهد بود.

جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق ترامپ در کتابش با عنوان «اتاق حادثه» نشان می‌دهد که چگونه قانون‌شکنی در کاخ‌سفید به رویه‌ای معمول تبدیل می‌شود. مری ترامپ برادرزاده رییس‌جمهور هم او را بی‌نصیب نگذاشته است و رازهای زندگی خانوادگی او را در «زیادی و همیشه ناکافی؛ چطور خانواده من خطرناک‌ترین مرد دنیا را پرورش داد» برملا می‌کند.

هیچکدام از این دو کتاب هنوز به بازار نیامده‌اند، اما استقبال از پیش‌فروش آن‌ها به حدی زیاد بود که در فهرست پرفروش‌های آمازون کتاب «اتاق حادثه»‌ جایگاه نخست و کتاب «زیادی و همیشه ناکافی» جایگاه سوم را در اختیار دارد.

در این آشفته بازار کتابی دیگر هم در راه است. کتابی که به زندگی ملانیا ترامپ می‌پردازد. این کتاب ظاهرا درباره بانوی اول کاخ سفید است، اما در واقع سوژه اصلی‌اش رییس‌جمهور آمریکا است. در این کتاب‌ به روزهای نخست ریاست‌جمهوری ترامپ سرک می‌کشیم. روزهایی که ملانیا ترامپ در اقدامی غیرمعمول تصمیم گرفته بود که به کاخ سفید نرود و در نیویورک بماند.

«اتاق حادثه»؛ وقتی مشاور سابق افشاگر می‌شود

جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتابش با عنوان «اتاق حادثه» چه نوشته است؟ مسلما فردی در جایگاه او اطلاعات دست اولی از تصمیمات و رویدادهای مهم دارد، و البته احتمالا حق نخواهد داشت بسیاری از آن‌ها را به زبان بیاورد اما همین که دست به قلم شده برای مخاطبان تشنه اطلاعات جذاب است.

او می‌گوید، کنگره برای استیضاح ترامپ نباید به ماجرای اوکراین اکتفا می‌کرد. همین یعنی مشاور امنیت ملی سابق باور دارد سطح رسوایی‌های دولت ترامپ خیلی بیش‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. بولتون در کتابش از کارهای ترامپ در حمایت از «دیکتاتورهای مورد علاقه‌اش» هم صحبت کرده است.

بولتون افشا کرده است که ترامپ در بیشتر تصمیمات سیاسی خود بیش از همه برنده شدن در انتخابات پیش رو را می‌بیند. او حتی در جنگ تجاری که با چین راه انداخته است،‌ سعی می‌کند چین را به سمتی سوق دهد که پیروزی او را در انتخابات تضمین کند.

البته اطلاعات کتاب تا حدی آزاردهنده است که وزارت دادگستری آمریکا با ارائه درخواستی به دادگاه خواستار جلوگیری از انتشار آن شده است. در این میان هستند منتقدانی که بولتون را صادق نمی‌بینند و در اهداف او شک دارند. آن‌ها معتقدند که بولتون اگر واقعا منتقد ترامپ بود در جلسه استیضاح حاضر می‌شد و صحبت می‌کرد نه اینکه صبر کند و حالا با استفاده از جو روانی جامعه قراردادی ۲ میلیون دلاری برای انتشار کتابش ببندد!

برادرزاده دردسرساز

کتاب جدید مری ترامپ با عنوان «زیادی و همیشه ناکافی» از ۲ جنبه جذابیت دارد. یکی اینکه نویسنده‌اش فرزند برادر بزرگتر ترامپ است و با ادعای افشای اطلاعات خانوادگی به میدان آمده است. دیگر اینکه او مدعی است پیش از این با ارائه اطلاعاتی مهم به نیویورک‌تایمز منبع انتشار گزارشی درباره فعالیت‌های مالی و ادعاهای فریبکارانه ترامپ بوده است. گزارشی که برای سه تن از روزنامه‌نگاران نیویورک‌تایمز جایزه پولیتزر را به ارمغان آورد.

او که اختلافات عمیقی با خانواده پدری‌اش دارد، آن‌ها را متهم کرده است که پس از مرگ پدربزرگشان که صدها میلیون دلار ثروت داشت، حق خانواده او را خورده‌اند. او در این باره گفته بود: «‌آن‌ها باید از خودشان خجالت بکشند اما مطمئن هستم که شرمی در آن‌ها وجود ندارد.»

برادرزاده ۵۵ ساله ترامپ که رواشناس است در این کتاب به روشنی رفتار واقعی ترامپ با خانواده‌اش را شرح می‌دهد. از سوءاستفاده‌های همسر اولش بگیر تا رفتار وحشتناک با پدری که به آلزایمر مبتلا شده.

بانوی اول مرموز

«هنر معامله‌گری او» روایتی از بانوی نخست مرموز ایالات متحده است. شخصیتی که در کنار ترامپ پرحاشیه زیاد دیده نمی‌شود اما به ادعای کتاب بدون سر و صدا بر تصمیمات ترامپ تاثیر می‌گذارد.یکی از نکاتی که در این کتاب به عنوان هنر معامله‌گری ملانیا ذکر شده است، تعلل او در رفتن به کاخ سفید است که گفته می‌شود برای امتیاز گرفتن از ترامپ در توافق مالی بین‌شان بود.

به ادعای نویسنده کتاب ملانیا تعصب زیادی روی ریشه‌های اسلونیایی خودش دارد و با پسرش بارون به زبان اسلونیایی صحبت می‌کند که گاهی باعث گلایه ترامپ می‌شود که سر از صحبت‌هایشان در نمی‌آورد.

مری جردن نویسنده این کتاب، گزارشگر «واشنگتن‌پست» است. روزنامه‌ای که البته رابطه‌ خوبی با دونالد ترامپ ندارد. در تصویری که جردن از ملانیا می‌دهد، او کسی است که ترامپ را تشویق به شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری کرد و در انتخاب مایک پنس به عنوان معاون اول رییس‌جمهور نقش مهمی داشت.

به هر حال باید تا زمان انتشار این کتاب‌ها صبر کرد و تاثیر آن‌ها را بر کمپین تبلیغاتی ترامپ را دید.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • FR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    18 10
    خسته نشدی از بس روزی چند ده تا خبر در مورد امریکا نوشتی؟! خخخ خودم خسته شدم از بس تیتر امریکا دیدم تو خبرهاتون! بابا اون امریکا با این وضعیت الانشم با این وضعیت ریس جمهورشم اقتصادش ببین چه ثباتی داره! بعد کرونا اومده تو ایران دلار از ۱۳ ۱۴ تومن رسیده به نزدیک ‍‍۱۹ تومن و دریغ از پوشش خبری که چرا این طوری شده!!! در عوض خبر میزنی از این اون که امریکا در ورطه نابودی هست!؟! یه کم به خودتون بیاید! به چالش فکر کردن دعوتتون میکنم ...
    • محمدعلی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      10 8
      کجااقتصادش ثبات داره بنده خداخواب نماشدی خواب دیدی خیره
  • شهریار IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    6 27
    خداوند بزرگ سنت هایی دارد و هر کس به خداوند قهار ایمان دارد. در حد بضاعتش از علوم الهی چیزی می آموزد. و اما ترامپ بزودی خواهید دید خواری و زبونی او را. و ضربت علیهم الذله و المسکنه و بائوا بغضب من الله ... منتظر باشید. . . . . . .. .
  • AE ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    16 8
    ترامپ عملکرد اقتصادی خوبی داشته و فردی به شدت ملی گرا و عملگراست و قطعا پیروز انتخابات آینده خواهد بود این افرادی که در این گزارش آمده همشون دنبال پر کردن جیبشون هستن و مردم امریکا زرنگتر از این حرفا هستن که با چنتا کتاب از چنتا آدم فرصت طلب نظرشون عوض بشه،،،البته ترامپ بعد از پیروزی درس خوبی به چین جنایتکار بابت انتشار ویروس ووهان خواهد داد و به سراغ روسیه و سایر رفقایشان هم خواهد رفت!!
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      13 2
      این گونه که شما از ترامپ دفاع می کنی جمهوری خواهان ها هم از عملکرد ترامپ دفاع نمی کنند.
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
      2 1
      ... این تازه اولشه چین تازه با امریکا و غرب کار داره اون ظلمهای چندین قرنی که سر چین اوردن هنوز مونده