امارات از اسرائیل سلاح می‌گیرد و به لیبی ارسال می‌کند!

ایسنا نوشت: یک رسانه عرب‌زبان از نقش امارات در ارسال سلاح‌های ساخت رژیم صهیونیستی به لیبی و استفاده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" از این سلاح‌ها پرده برداشت.

روزنامه "صوت العروبه" چاپ آمریکا با انتشار گزارشی به قلم "رشاد ابو شاور"، نویسنده فلسطینی فاش کرد که امارات در ارسال سلاح‌های ساخت رژیم صهیونیستی برای نیروهای تحت امر خلیفه حفتر در لیبی نقش دارد.

ابوشاور در گزارش خود به نقل از چند منبع فاش کرد که ابوظبی هواپیماهای خود را به بهانه ارسال کمک به فلسطین می‌فرستاد تا پس از آن سلاح و مهمات‌های ساخت اسرائیل را برای نیروهای خلیفه حفتر در لیبی ارسال کند.

وی در ادامه آورده است: وابستگی امارات به اسرائیل به حدی رسیده است که مشابه نقشش در یمن، سلاح و مهمات خریداری شده با پول نفت را برای پیچیده کردن جنگ داخلی در لیبی، به این کشور منتقل می‌کند.

طبق این گزارش، تشکیلات خودگردان فلسطین حاضر به تحویل دارو و تجهیزات پزشکی از طریق فرودگاه بین‌المللی "بن گوریون" نشد.

ابوشاور در ادامه بر ضرورت تداوم این موضع برای افشای ماهیت روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت که حقایق باید برای اعراب حوزه خلیج فارس که "هیچگاه حاضر به فروش قدس به اسرائیل و اجرای معامله قرن نشده‌اند، آشکار شود."

پیشتر یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا اخیراً در مقاله‌ای با عنوان "یا الحاق یا عادی‌سازی" برای روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: امارات طرح‌هایی را در پیش گرفت که به اسرائیل امتیازاتی می‌بخشید. الحاق کرانه باختری بلندپروازی‌های اسرائیل برای روابط امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با جهان عرب را ناکام خواهد گذاشت. می‌توانستیم گذرگاهی برای اسرائیل به جهان عرب و کل جهان ایجاد کنیم.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =