۲ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
تهران حاضر به مذاکره نیست

با وجود اینکه ترامپ در آخرین ماه های حضورش در کاخ سفید نیازمند توافقی با ایران است، تهران حاضر به مذاکره نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماجرای درخواست های ترامپ از ایران برای مذاکره با آمریکا از زمان آزادی مایکل وایت و تبادل زندانیان میان دو کشور شروع شد. ترامپ که از این اتفاق به هیجان آمده بود در دو توئیت از ایرانی ها بابت آزادی یک زندانی آمریکایی که در کشورمان به حبس محکوم بود، تشکر کرد.

رئیس جمهور آمریکا در اولین توئیت خود که در روز شانزدهم خرداد منتشر شد، ادعا کرد که این مبادله زندانی نشان می‌دهد توافق با ایران امکان‌پذیر است. او ساعاتی بعد دوباره در توئیتر مجدداً از ایران قدردانی کرده و تهران را به انجام «توافق بزرگ» دعوت کرد.ترامپ در ادامه به خیال‌پردازی درباره مذاکره با ایران و انجام توافق هسته‌ای جدید پرداخت و نوشت:«برای انجام آن توافق بزرگ،تا بعد ازانتخابات صبر نکنید. من پیروز [انتخابات] می‌شوم. الان شما توافق بهتری انجام می‌دهید.» پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا از سوی تهران به شدت رد شده است و به نظر می رسد مقامات کشورمان با وجد اصرارهای ترامپ حاضر به پذیرش پیشنهاد او نیستند.

به اعتقاد برخی از کارشناسان از این رو در سه ماه و بیست روز آینده دونالد ترامپ فرصت دارد حداقل برای جبران گذشته خود به نقطه صفر بازگردد، خرابکاری ها در امور داخلی و بین المللی را مورد تجدید نظر، باز سازی  و اصلاح قرار دهد و برای جلب اعتماد ملت ایران تحریم های ظالمانه و تروریسم بی منطق اقتصادی را سریعا ملغی نماید. در چنین شرایطی  ایجاد و امکان نقطه تفاهم برای مشارکت و همکاری برای مبارزه با پاندمی کرونا، تجدید نظر نسبت به اهمیت بازگشت به نقطه صفر انعقاد تفاهم  بین المللی برجام را توجیه خواهد کرد. 

مشروح این پرونده را در اینجا بخوانید.

 312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    خب اگه اینکارهارو نکنه چی میشه؟ دلار میشه 25 هزارتومان خخخ
  • من AU ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
    3 0
    چرا نه؟ خوب ببینیم چی میگه یارو. بعد تصمیم میگیریم.
  • کارشتاس IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 1
    محاسباتتان اشتباه است
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    دلار 19800 تومان