سه بنای تاریخی که متعلق به میراث فرهنگی است واگذار شد

مرزبان از واگذاری نهایی سه بنای تاریخی عمارت امیر مفخم، کاروانسرای دولت آباد و منزل میرزا حسن آشتیانی که قرار است کاربری فرهنگی و گردشگری داشته باشند واگذار شد.

مصطفی مرزبان در گفتگو با خبرآنلاین استان مرکزی بیان کرد: جلسه  کارشناسی با حضور نمایندگانی از دفتر فنی استانداری، دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اتاق بازرگانی و صنعت معدن تجارت تشکیل و در خصوص چگونگی  واگذاری سه بنای تاریخی عمارت امیر مفخم شهرستان خمین، کاروانسرای دولت آباد در شهرستان فراهان، منزل میرزا حسن آشتیانی در شهرستان آشتیان تصمیمات نهایی اتخاذ شد.

️مصطفی مرزبان در رابطه با این واگذاری اظهار کرد: در این جلسه میزان اعتبار عمارت امیر مفخم و کاروانسرای دولت آباد  با مدت زمان بهره برداری ۲۵ سال و منزل میرزا حسن آشتیان  مدت زمان بهره برداری ۱۵ سال، در قالب ماده ۲۷ قانون بودجه سال ۹۸ واگذار میشود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان در ادامه افزود: مالکیت این سه بنا متعلق به اداره کل میراث فرهنگی می باشد.
 
️وی با اشاره به اینکه مدت زمان مرمت بناهای تاریخی مذکور حدود ۲۴ ماه تعیین شده است، تصریح کرد: پس از انجام  فعالیت های مرمتی، این بناها با کاربری فرهنگی و گردشگری فعالیت خواهند کرد.

️مرزبان با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم  میراث فرهنگی مشارکت دادن بخش خصوصی در بحث مرمت و بهره برداری از ابنیه تاریخی است، متذکر شد: بناهای تاریخی در قالب واگذاری به بخش خصوصی پس از مرمت، بهسازی و استحکام‌بخشی می تواند زمینه ساز اشتغال باشد.

️سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: علاقمندان برای اطلاع از شرایط واگذاری بناهای تاریخی استان مرکزی می توانند به امور قراردادهای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی مراجعه و یا با شماره تلفن های ۳۳۱۲۱۹۰۵ داخلی ۱۲۵ تماس حاصل کنند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی با اشاره به تلاش در راستای افزایش مشارکت عمومی و توسعه فضای رقابتی در جهت حفاظت و بهره برداری بهینه از آثار تاریخی ،اذعان کرد : آماده ایم تا این سه بنای تاریخی با ارزش در استان را از طریق فراخوان  مطابق با قانون در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =