۰ نفر
۱۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳

امریکا روز پنجشنبه از بحرین خواست فرایند سیاسی در این کشور را دنبال کند و تاکید کرد راه حل ناآرامیهای کنونی در این کشور امنیتی نیست.

امریکا روز پنجشنبه از بحرین خواست فرایند سیاسی در این کشور را دنبال کند و تاکید کرد راه حل ناآرامیهای کنونی در این کشور امنیتی نیست.

پیش از این ناوی پیلای کمسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در اظهاراتی گفته بود وی به شدت از افزایش خشونتها در بحرین نگران است.وی گفت تصمیم نیروهای امنیتی بحرین در شانزدهم ماه مارس مبنی بر حمله به بیمارستانهای این کشور اقدامی شوکه کننده و غیر قانونی بود.بحرین که از متحدان کلیدی امریکا در منطقه به شمار می رود با اعتراض شیعیان برضد حاکمیت اقلیت سنی در این کشور روبرو است.

مارک تونر معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت واشنگتن خشونت برضد غیر نظامیان و اعتراضات صلح آمیز در بحرین را محکوم می کند.وی در کنفرانس خبری خود گفت همانطور که وزیر خارجه امریکا بارها گفته است هیچ راه حل امنیتی برای اوضاع در بحرین وجود ندارد.وی گفت تنشهای بحرین باید به طور سیاسی حل و فصل شود.

تونر گفت تصمیم بحرین مبی بر بازداشت محمود الیوسف وبلاگ نویس معروف این کشور به علت انتقاد از حاکمیت سنی کمکی به مسایل سیاسی نخواهد کرد.

خبرگزاری یونایتدپرس از واشنگتن گزارش داد/ وی گفت امریکا امیدوار است که تصمیم دولت بحرین مبنی بازداشت وبلاگ نویسان و فعالان اینترنتی از سرگیری گفتگوی ملی در این کشور را با مشکل روبرو نکند. گفتنی است بحرین از متحدان اصلی امریکا در حوزه خلیج فارس به شمار می رود و میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =