۱۱۶ روستای جدید در خراسان رضوی به شبکه ملی ارتباطات متصل شدند

با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر ارتباطات، ۱۱۶ روستای جدید در خراسان رضوی به شبکه ملی ارتباطات متصل شدند.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی: با بهره‌برداری از ۳۱۲ سایت، هزار و ۳۴ روستا در سطح کشور به شبکه ملی اطلاعات اتصال یافت که خراسان رضوی نیز در این میان دارای سهم بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در این مراسم که وزیر ارتباطات نیز به صورت ویدئو کنفرانسی حضور داشت گفت: هم اکنون شاهد اتصال ۱۱۶ روستا به شبکه ملی اطلاعات در این استان با افتتاح و ارتقای ۳۴ سایت ایرانسل هستیم.

علی دلگیر افزود: در این پروژه که با هزینه ۳۵۸ میلیارد ریال انجام شد در مجموع حدود ۶۸ هزار نفر ساکن در روستاهای خراسان رضوی زیر پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: خراسان رضوی از نظر سهم تعداد روستاهای کشور که امروز به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند رتبه سوم کشوری را داراست.  

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: در این برنامه ۱۸ سایت جدید ایرانسل با فناوری ۳G و ۴G و با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال با سرمایه‌گذاری بخش دولتی تاسیس شده که در مجموع ۵۷ روستای خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

دلگیر افزود: همچنین ۱۶ سایت ایرانسل با هزینه  ۸۸ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی از سیستم ۲G به ۳G و ۴G ارتقا یافته است که در مجموع ۵۹ روستا را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر  ۸۲ درصد از روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار خراسان رضوی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و برنامه اتصال ۱۲ درصد روستاهای باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم انجام خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: از مجموع کل روستاهای خراسان رضوی هم اکنون ۴۷۵ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند که برنامه ریزی برای اتصال این تعداد روستا در حال انجام است.

دلگیر دسترسی به سرعت بالای شبکه و پایین بودن نرخ خدمات برای کاربران و سرویس دهندگان را از ویژگی‌های اتصال به شبکه ملی اطلاعات در روستاها عنوان کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =