۲۰ نفر
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸
طنزنویس‌های کچل کرونا نمی‌گیرند!

چون به گوگل می‌رسیم آن سرچ دیگر می‌کنیم!

به هر دلیل منطقی و غیرمنطقی و یا تاریخی و ژنتیکی مردم را جان به جان‌شان کنید چه طرفدار آبی باشند و چه قرمز، عاشق خبرهای زردند! البته اگر از تک‌تک‌شان بپرسید: ترجیح می‌دهید اخباری را دنبال کنید که «جهان بینی‌تان» را تغییر دهد و یا  «نوک بینی‌تان» را ؟ آنها با لبخندی حاکی از «بدیهیات» پاسخ خواهند داد: بدیهی است که کشته و مرده اطلاعات عمیق‌ترند تا اخبار سطحی! اما با این وجود؛ آنها درآمد خالص احسان علیخانی را از درآمد سرانه ناخالص ملی خودشان دقیق‌تر می‌دانند! خداوکیلی شما چند نفر را سراغ دارید که بدانند رشد تولید کشور در سال 98 نسبت به سال گذشته چقدر بوده است؟ اصولا شما با پیوند ریحانه پارسا و جدایی بهنوش طباطبایی بیشتر حال می‌کنید یا با خبر پیوند ایران به سازمان تجارت جهانی و جدایی‌اش ازFATF؟!

جالب اینکه کلی هم تریپ روشنفکری می‌گیریم و جوری نشان می‌دهیم که مثلا حال‌مان از تتلو بهم می‌خورد! اما بعد، چون به گوگل می‌رسیم آن سرچ دیگر می‌کنیم! بخاطر همین هم هست که «باردارشدن یک هنرپیشه زن» و «تصویر سگ یک هنرپیشه مرد» کلیک خورش ملس‌تر است از جایگاه خودمان در زیر خط فقر! نکته جالب ماجرا هم اینجاست که بعد از پیگیری شدید اخبار سلبریتی‌های محبوب‌مان وقتی که وارد صفحه‌شان شدیم؛ یکهو می‌بندیم‌شان به فحش و فضیحت! یعنی ما عاشق دنبال کردن اخبار کسانی هستیم که دوست داریم سر به تنش‌شان نباشد! البته تناقض مسخره فوق را اینگونه می‌شود تحلیل کرد: ما فاصله اینکه می‌خواهیم متفکر جلوه کنیم اما احمقانه عمل می‌کنیم با فحش دادن پر می‌کنیم! یعنی بجای غور در نکات عمیق و پرمغز ملال‌آور می‌رویم سراغ فحش به اخبار سطحی پرهیجان با موضوعات دلهره‌آور! اینطوری هم از اخبار زرد سردرآورده‌ایم و هم آنها را قهوه‌ای کرده‌ایم! در نتیجه این پاردوکس را به خوبی و خوشی حل کرده‌ایم! به این مکانیسم دفاعی می‌گویند: یکی به نعل و یکی به میخ زدن! حالا راز رنگ کامنت‌های صفحات سحر قریشی و بهاره رهنما و مهناز افشار و... فهمیدید؟! بعبارتی؛ ما با این حرکت هم مغزمان را طبق تنظیمات اولیه کارخانه آک نگهداشته‌ایم( چون سرسوزنی فکر نکرده‌ایم) و هم کرم فضولی‌مان را که وول می‌خورد برای اسرار مگوی این و آن سرجایش نشانده‌ایم و هم با ابتذال مبارزه کرده‌ایم!

می بینید؟ انسان فقط دست و پا نیست؛ موجود بسیار پیجیده‌ای هم؛ هست! ما فقط سر دیگران کلاه نمی‌گذاریم خیلی شیک و مجلسی کلاه از سر خودمان هم برمی‌داریم و بعد؛ این کارمان را به حساب احترام به این و آن می‌گذاریم!

در همین راستا بنده بعد از سالها نوشتن طنز فاخر و شکست مفتضحانه در این راه(به دلیل بی‌توجهی شما) اینک در یک حرکت انتحاری و همچون آن معتادی که با جمله طلایی خود توانست میلیونها فالور جذب کند؛ اعلام می‌نمایم: درست است؛ طبق شواهد علمی طاس‌ها بیشتر کرونا می‌گیرند اما طنزنویسان کچل کرونا بگیر نیستند اگر هم بگیرند جای دوری نمی‌رود ... باز اگر راضی‌تان نمی‌کند این خبر چطور است؟ «طنزنویس کچلی که باردار شد!» آنهم در اثر ....... اصلا جای خالی را با هر چه عشق‌تان کشید پر کنید! فقط برای رضای خدا الطفاتی هم به من طنزنویس طاس بینوا کنید؛ حداقل یکدهم معتادان و جک و جانورهایی که سلبرتی‌ها نگه می‌دارند! به امید معروفیت به اندازه سگ سالی تاک ...!!                             

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =