کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در بیانیه​ای به مقامات ریاض توصیه کرد تا نیروهای نظامی خود را از خاک بحرین خارج کنند.

به گزارش ایرنا، این دومین بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است. در بیانیه شماره دو این کمیسیون تاکید شده است: عربستان به جای تبعیت از سیاستهای آمریکا در منطقه به فکر منافع کشور خود و جهان اسلام باشد و برای خارج نمودن نیروهای خود از بحرین جهت آرامش و امنیت منطقه و نه بحرانی تر شدن آن حرکت کند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرد: تحولات جاری منطقه مسیر تاریخ منطقه را تغییر خواهدداد و مشکل بیشتری درآن ایجاد خواهد شد که آمریکا و همپیمانانش علی رغم بسیج همه امکانات خود جایگاه خود را از دست خواهند داد و ملتها منافع خود را رقم خواهند زد.

این بیانیه می افزاید: عربستان و امارات با اعزام نیرو به بحرین فقط بر پیچیدگی موضوع افزوده اند که این اقدام همانند اشغال خاک کویت توسط صدام است با این تفاوت که این اشغال با موافقت آمریکا صورت گرفته است واین امر در ماهیت موضوع هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند.

این کمیسیون با تصریح بر این نکته که' اشغال، اشغال است' تصریح کرد: مردم مظلوم بحرین برای همیشه تاریخ از آن به زشتی یاد خواهند کرد و آنها را در مقابله با اشغالگران جدی تر خواهد کرد.

**اقدام نظامی و قطعنامه از بیم استقرار حکومت مردمی در لیبی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از این بیانیه تصریح کرد: آنچه که امروز در لیبی و یمن و بحرین می گذرد و دولتهای این کشورها مردم را با سلاحهای سنگین که باید در برابر رژیم صهیونیستی شلیک کنند به خاک وخون می کشند لکه ننگی است که برای همیشه بر دامان مسوولان این کشورها خواهد نشست .

در این بیانیه همچنین نقش آمریکا به عنوان مدعی اصلی حقوق بشر در جهان بسیار قابل توجه عنوان شده و آمده است: آمریکایی ها دراین تحولات نشان دادند که برای آنها فقط یک اصل مهم است و آن منافع آمریکا است و هر پدیده و تحولی در جهان با این معیار سنجیده می شود؛ اگر این تحولات منطبق بر منافع آنها بود مثبت است و اگر در نقطه مقابل آن قرار داشت، منفی است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: سکوت آمریکا در برابر کشتار بی رحمانه در لیبی ، در همین چارچوب قابل تحلیل و ارزیابی است و فقط زمانی که احساس کردند ممکن است مردم زمام امور را در دست بگیرند و یک حکومت مردمی به قدرت برسد و سلطه آنها را بر منافع عظیم نفت لیبی قطع کند سراسیمه با صدور قطعنامه در شورای امنیت و با مسوولیت ناتو اقدامات نظامی خود را آن هم با هدف گسترش سلطه خود بر منافع انرژی یک کشور دیگر اسلامی در این جهان آغاز نمودند.

این بیانیه با تاکید بر این که 'آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان اصلی جهان هستند و طرحهای آنها با هدف گسترش سلطه بر جهان اسلام صورت می گیرد' می افزاید: ایجاد اختلافات قومی و قبیله ای و جنگ داخلی یکی از مکرهای شیطانی است که براساس سنت الهی موجب شکست ملت هایی خواهد شد که دراین دام قرار بگیرند.

** طرح مسایل طایفه ای در بحرین، صدای آمریکا و انگلیس است

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این بیانیه تصریح کرده است: طرح موضوع شیعه و سنی یکی از مکرهای شناخته شده استعماری در منطقه است که انگلیس ید طولانی در آن دارد، موضع گیری برخی از چهره ای شناخته شده روحانی در منطقه نشان دهنده این واقعیت است ، فردی در سن هشتاد سالگی هم ممکن است فریب بخورد پس مسلمانان منطقه باید با اتحاد و یکپارچگی این توطئه شوم را خنثی نمایند.

این بیانیه می افزاید: موضوع بحرین نیز همانند مساله لیبی است دراین کشور مردم برای دستیابی به آزادی و مردم سالاری در حال مبارزه هستند بنابر این طرح مساله طائفی در بحرین توسط هر کسی مطرح شود صدای آمریکا و انگلیس است .

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: دولتهای این کشورها به جای کشتار مردم خود اجازه دهند براساس اصول مردمسالاری و براساس اصل رای مردم، سرنوشت آنها رقم بخورد.

در این بیانیه یادآوری شده است: کشتار مردم را در منطقه صدام در بی رحمانه ترین شکل خود انجام داد و نتیجه آن را دید.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =