افزایش اعتبارات عمرانی استان مرکزی در سال ۹۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی از افزایش ۸.۸ درصدی اعتبارات عمرانی استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ رقیه یادگاری با اشاره به مطلب فوق تخصیص صورت گرفته در ماه‌های ابتدایی سال را که بیشتر به‌صورت نقدی و اسناد کوتاه مدت است ، مناسب عنوان کرد .

وی با بیان اینکه اعتبار عمرانی امسال استان مرکزی چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است ، اضافه کرد : منابع اختصاص یافته عمرانی ۴۸ درصد از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی استانی و توازن است و سایر منابع پیش‌بینی شده شامل ۲۰۰ میلیارد ریال از محل نفت و گاز و ۲۷۰ میلیارد ریال از محل ورزش و جوانان ، هنوز تخصیصی نداشته است.
یادگاری اعتبارات جاری امسال استان را نیز ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال و با رشد ۵.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد و گفت : اعتبارات سال جاری استان مرکزی از ۲ هفته گذشته ابلاغ شده اما توزیع شهرستانی آن به‌دلیل ابلاغ نشدن دستورالعمل‌ها انجام نشده و پیش‌بینی می‌شود توزیع این اعتبارات از هفته آینده آغاز شود. 

*تکمیل پروژه بیمارستان ولیعصر اراک تا خرداد ۱۴۰۰ 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی از تکمیل پروژه بیمارستان ولیعصر اراک تا خرداد سال ۱۴۰۰ با تزریق اعتبارات باقیمانده خبر داد و بیان کرد : در جلسه ای که هفته گذشته با جناب آقای دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم، بر اختصاص کامل بودجه برای افتتاح این پروژه تاکید و مقرر شد ، هر میزان اعتباری که پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک لازم دارد پرداخت شود. . 

وی ادامه داد : بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان خمین هم با تزریق ۴۰ میلیارد تومان که وزارتخانه قول اعطا را داده، تا خرداد سال آینده تجهیز و راه اندازی می شود. بیمارستان ساوه نیز با توجه به ماهیت جایگزینی آن و باز شدن ردیف اعتباری، در مرحله خرید زمین و نقشه های اولیه ساختمانی است .

یادگاری در پایان به شیوع ویروس کرونا و تحمیل هزینه های سنگین به مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و افزایش اعتبارات وزارت بهداشت و همچنین دانشگاه علوم پزشکی در استان ها اشاره کرد و گفت: از ماده های ۱۰ و ۱۲ کمک های زیادی هم در حوزه ی هزینه ای و هم عمرانی تخصیص داده شد که  البته لازم و کافی نیست

۴۶.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =