ماجرای تعهد دادن آقای نماینده برای تصویب شدن اعتبارنامه اش در مجلس/ دلخوش: تعهد ندادم

فارس نوشت: نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: با توجه به تعهد آقای سیدکاظم دلخوش نسبت به تن دادن به قانون در خصوص موضوع مورد اعتراض، معترضین به اعتبارنامه این منتخب از اعتراض خود گذشتند.

روح الله نجابت، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: با توجه به تعهد آقای سیدکاظم دلخوش نسبت به تن دادن به قانون در خصوص موضوع مورد اعتراض، معترضین به اعتبارنامه این منتخب از اعتراض خود گذشتند.

وی افزود: پیش از این اعتبارنامه سید کاظم دلخوش در شعبه ۱۰ مورد اعتراض بنده و تعدادی از نمایندگان قرار گرفته بود که بحث‌ها و بررسی‌هایی پیرامون آن مطرح شد.

 اعتبارنامه سید کاظم دلخوش امروز پس از قرائت گزارش شعبه بررسی کننده در صحن علنی مجلس، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

دلخوش: تعهد ندادم 

همچنین تسنیم نوشت، سید کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصل 93 قانون اساسی و موادی از  آئین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان قبل از اینکه اعتبار نامه نماینده‌ای تائید شود می‌توانند درباره هر نماینده‌ای که مدنظرشان باشد بر اساس مدارک و مستنداتی که دارند اعتراض داشته باشند.

وی با اشاره به اعتراض چند نماینده به اعتبارنامه وی با اشاره به مدارکی که وجود داشت، ادامه داد: این اعتراض در شعب 10 بررسی اعتبار نامه‌ها بررسی شد و با توضیحاتی که بنده ارائه کردم و استعلاماتی که انجام شد این اعتراض رد شد.

نماینده صومعه سرا در مجلس با اعلام اینکه پس از بررسی اعتراض و وارد نبودن آن بنده تعهدی برای عمل به قانون نداده‌ام، اظهار داشت: اینکه بنده تعهدی داده باشم نادرست است.

دلخوش با بیان اینکه بررسی اعتبار نامه بنده در شعبه روند قانونی خود را طی کرده است، عنوان کرد: نماینده‌ای که این موضوع را مطرح کرده است که بنده تعهد داده‌ام باید پاسخگوی اظهارات خود باشد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398029

برچسب‌ها