در سوگ خورشید/ایستاده بر ستیغ سترگ ایمان…

خبرنیوز نوشت:از بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) سخن گفتن سخت است؛ خیلی سخت. از کسی که بعد از معصومین (ع) بیش ترین تاثیر را بر جهان اسلام از جمله کشور عزیزمان ایران داشت، قصر و بارگاه پادشاهی را در کشوری که 2500 سال قدمت شاهنشاهی را با خود به یدک می کشید به لرزه انداخت، کاخ ظلم و ستم و حکومت طاغوت و استبداد را از بیخ و بن برکند و جهان را انگشت به دهان در بهت و حیرت فرو برد.

امام و مقتدایی که نه تنها ایران، بلکه جهان اسلام را رهبری نمود، فلسفه  انتظار و حق طلبی را که می رفت به فراموشی سپرده شود، جانی تازه بخشید، لرزه بر اندام استکبار جهانی به سرکردگی امریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب انداخت و با شعار آزادی قدس شریف ملت مظلوم فلسطین را به مبارزه ای بی امان امیدوارتر کرد.
امامی که در کنار رهبری دینی و حکومتی، اسوه ساده زیستی و مظهر مبارزه با ظلم و بی عدالتی به شمار می رفت و به گونه ای بر قلوب مسلمین و آزادگان جهان حکومت می کرد که امروز پس از گذشت 42 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با وجود گذشت 31 سال از پر کشیدنش از خاک و بر افلاک شدن، یادش همچنان در دل ها زنده و رهنمودهایش راهگشاست.
بی شک، پس از رحلت جانگداز نبی اکرم (ص) و دخت گرامیش حضرت صدیقه کبری، زهرای اطهر(س) و ائمه ی اطهار (ع)، مردم ایران و جهان اسلام، روزی غمبارتر و تلخ تر از 14 خرداد 1368 ه.ش ( 4 ژوئن 1989 ) را تجربه نکرده اند.
اگر امروز پرچم اسلام به دست رهبر بزرگ ایران و جهان اسلام حضرت امام خامنه ای هم چنان برافراشته و اسلام ناب محمدی همچنان پابرجاست، اگر مسلمانان و آزادگان و ملت های مظلوم جهان، تفکر وهابیت را منحرف و متحجر و باعث عقب ماندگی خود می دانند، فقط به برکت وجود آموزه های امام راحل مبنی بر لزوم ایستادگی در برابر تبعیض و تجاوز آشکار است.
امروز دیگرمردم مسلمان جهان از جمله عراق ، سوریه ، افغانستان ، لیبی و یمن دریافته اند که تنها راه رهایی بر تفکر شوم وهابیت و جنایات بی شمار این فرقۀ خشن و بی اساس ، آموزه های بزرگ مردی است که به تمام معنا شعار ” إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم ” را باور داشت.
اگر امروز جهان اسلام، شاهد مبارزات تا سرحد شهادت سردار دل ها قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس است تنها به برکت همین آموزه های دینی و ضد استکباری و انحراف و تحجر وهابی است.
هر چند امسال به خاطر رعایت نکات بهداشتی و ضرورت فاصله گذاری برای ریشه کن کردن ویروس کرونا، مراسم ارتحال جانگداز بنیانگذار انقلاب اسلامی در 14 خرداد سال 1399 محدود شده است ولی همه  مسلمین و آزادی خواهان و مظلومین جهان در این روز مهم و تاریخی سیاه پوش و عزادارند.
بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در بارۀ آل سعود و وهابیت با درایت و تیزبینی می فرمایند : « مگر مسلمانان نمی ‏بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون‌های فتنه و جاسوسی مبدل شده‏ اند، که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملّاهای کثیف درباری، اسلام مقدس ‏نماهای بی شعور حوزه‏ های علمی و دانشگاهی، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه ‏ها و در یک کلمه اسلام امریکایی را ترویج می ‏کنند و از طرف دیگر، سر بر آستان سرور خویش، امریکای جهان-خوار می‏ گذارند.»
حضرت آیت الله امام خامنه ای جانشین صالح امام خمینی (ره) که سال ها از نزدیک با ایشان بوده اند، درارتباط با دیدگاه امام درمورد مردم می فرمایند : « وقتی امام از مردم صحبت می کرد، برمبنای احساسات نبود و مـثل رهبران خیلی از کشورها ادعای مـردم گـرایـی نـمـی کـرد؛ بـلکـه در عـمـل بـرای مـردم و منزلت و شان آنها ارزش قائل می شد. کم تر کسی را دیده ایم که به قـدر امـام ، نسبت به مردم از عمق دل احساس ‍ محبت و اعتماد کند چرا که او به شجاعت و ایمان مردم باور داشت.»
در پایان، بیایید امروز به پاس تکریم و بزرگداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی و پنجاه و هفتمین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، همه با هم، یکصدا، یادی کنیم از آن عزیز، آن پیشگام ره عشق، ایستاده بر ستیغ سترگ ایمان، هم او که قدم زد و خورشیدها پراکند، خوش به ناز رفت و در نقاط خلوت هستی کهکشان ها کاشت، بی آن که غرور مظلومیت خاکی دستانش را بیالاید.
روحش شاد، یادش گرامی و راهش تا ظهور مهدی موعود(عج) پر رهرو باد…

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395251

برچسب‌ها