یک روحانی با استفاده از روشی خاص در دوره عمره امسال توانسته است ، مناسک حج وعمره را به کودکانی که در کاروان او حضور دارند، بیاموزد.

حجت الاسلام عبدالله صرامی از طلاب حوزه علمیه اصفهان به مدینه منوره آمده است . او کاروانی را هدایت می کند که 10 زائر 10 تا 12 ساله دارد .

وی می گوید که برای آموزش مناسک و درعین حال فلسفه اعمال عمره و حج ، از روش کلاس داری مرسوم در مدارس ولی با شیوه خاص خود استفاده کرده است .

حجت الاسلام صرامی می گوید: دراین روش ، من دانش آموزان را بیشتر درگیر سوال هایی از خودشان می کنم و سپس از خود آنها برای یافتن پاسخ کمک می گیرم و در میان صحبت آنها ، مباحث مورد نظر را منتقل می کنم.

وی برآموزش چهره به چهره به عنوان یک روش موفق در ارایه آموزش تاکید می کند و درعین حال می گوید که باید برای آموزش زائران از همه ی ابزارهای موجود بخصوص وسایل ارتباطی جدیداستفاده شود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، این روحانی اصفهانی می گوید که با روش مورد نظر خود همچنین توانسته است کودکان را با بخش های زیادی از تاریخ اسلام وحوادث مهمی که در مکه مکرمه و مدینه منوره در صدر اسلام رخ داده ، آشنا کند.

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
    0 0
    ارزش خبری نداشت
  • بدون نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 1
    اصلا مناسك حج مناسب رده سني كودكان است اصول نكاح را هم به انها آموزش بدهند
  • بدون نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    با سلام امیدوارم درتلویزیون هم این اموزش نشان داده شود خیلی عالی بود
  • بدون نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 0
    واقعا در اين چندين سال ديديم كه آموزش و پرورش چقدر زحمت كشيدند تا افراد فرهيخته و سالمي به جامعه تحويل دهند ؟ حتما حاج آقا هم مثل آموزش و پرورش در اين زمينه موفق خواهند شد؟ چه خوبه كه حاج آقا به دانش آموزان توصيه كنه كه نمازشونا ترك نكنندچون اكثريت مردم متاسفانه نمازشون ترك شده. مناسك حج عمره هم دانستنش خوبه؟
  • بدون نام AU ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    0 1
    ایول! آخر ابتکار بودن ایشون! یه وقت چشم نخورن! یا ازمون بدزدنشون!!!!!