تلفات جاده‌ای در تعطیلات امسال تا به حال کاهش 10 تا 20 درصدی نشان می‌دهد.

مهر نوشت:

فرمانده نیروی انتظامی از کاهش 50 درصدی حوادث جاده‌ای در هفته اول تعطیلات نوروز در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد: تلفات جاده‌ای نیز در این مدت کاهش 10 تا 20 درصدی نشان می‌دهد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم ظهر شنبه در حاشیه سفر خود به شیراز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آرامش موجود در سطح جاده های کشور در هفته اول تعطیلات شاهد کاهش 50 درصدی حوادث جاده ای و کاهش 10 تا 20 درصدی تلفات نسبت به سال گذشته بودیم.

وی یکی از دلایل این آرامش را مسافرت تدریجی مردم دانست و افزود: برخلاف سالهای قبل مردم سفرهای خود را از همان روزهای اول شروع تعطیلات آغاز نکردند بلکه به صورت تدریجی شاهد آغاز مسافرتها هستیم.

کاهش 10 درصدی استفاده از خودروهای شخصی

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنان خود با اشاره به تمایل مردم برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای مسافرتهای خود نیز تصریح کرد: با توجه به اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه ها در سال جاری شاهد استقبال بیشتر مردم برای استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی برای مسافرت هستیم که در این راستا و با توجه به آمار مسافران وارد شده به شیراز 17 درصد بیشتر از سالهای قبل از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کرده اند و همچنین استفاده از خودروهای شخصی نیز 10 درصد کاهش داشته است.

احمدی مقدم در خصوص ارائه آمارهای تلفات در کشور گفت: آمارهای دقیق با فاصله زمانی ارائه خواهد شد ولی به طور یقین با کاهش آمار تصادفات شاهد کاهش مابقی آمارهای مربوطه نیز خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اولویتهای ناجا در سال 90 تاکید کرد: به روز رسانی پلیس برای مقابله با جرایم یکی از اولویتهاست.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: یکی از موارد با اهمیت تقویت مراقبتهای الکترونیکی است که این حرکت در مسیر شیراز به تهران انجام شده و امیدواریم در سال جاری مراقبتهای الکترونیکی را در جاده های شمال کشور آغاز کنیم و تا پایان سال تمام مسیرهای کشور تحت پوشش مراقبتهای الکترونیکی قرار گیرد.

سردار احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عملکرد نیروی انتظامی فارس در این ایام مناسب است، افزود: طی بازدیدهایی که از کمپهای شیراز داشتم، شاهد اقدامات مناسب نیروی انتظامی بودیم که در این راستا، فارس اقدامات مناسبی را در بحث تامین امنیت مردم و مسافرین انجام داده است.

/ 131

42
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =