فارس: در درگیری‌هایی که دیروز در اردن میان شهروندان معترض و نیروهای امنیتی ایجاد شد، یک نفر کشته و بیش از صد نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، نیروهای امنیتی هوادار رژیم عبدالله دوم شاه اردن دیروز ضمن حمله به مردم معترض و انقلابی این کشور در تظاهراتی که جریان جوانان 24 مارس در میدان جمال عبدالناصر در مرکز عمان برپا کرده بودند،‌ شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را قلع و قمع کرده و ده‌ها نفر را نیز بازداشت کرد.

بر اساس این گزارش یک نفر در این درگیری‌ها کشته و صد نفر دیگر نیز زخمی شدند. جمیل برادر "خیری مصطفی السعد " که در حملات دیروز کشته شد، گفت که نیروهای ژاندارمری آنقدر به سر برادرش ضربه زدند که او جان داد.

نیروهای امنیتی خیمه‌های واقع در میدان جمال عبدالناصر را جمع کرده و راههای منتهی به این میدان را بستند، گزارشگران اعلام کردند که حامیان پادشاه اردن به سمت صدها معترض این کشور که در میدان "جمال عبدالناصر " تجمع کرده بودند، سنگ پرتاب کردند.

به گفته شبکه بی‌بی‌سی، معترضان خواستار استعفای "معروف بخیت " نخست‌وزیر اردن، ایجاد اصلاحات در پارلمان و محاکمه مقامات فاسد این کشور شدند.

عبدالله دوم ماه گذشته، بخیت را پس از آنکه تظاهرات گسترده خیابانی در اردن برگزار شد، به عنوان نخست‌وزیر برگزید، بخیت از افراد نزدیک به رژیم صهیونیستی است که مدتی را نیز به عنوان سفیر این کشور در تل‌آویو به سر برده است.

این در حالی است که "سالم فلاحات " دبیرکل اخوان المسلمون اردن، به نمایندگی از خود و دهها نفر از شیوخ اردنی جانبداری خود از تجمع در میدان عمان را اعلام کرده و رژیم این کشور را مسئول تمام تجاوزهایی دانست که علیه شهروندان اردنی اعمال می‌شود. 16348

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
    0 0
    من یه سئوال دارم : چرا رسانه های ایران راجع به اعتراضات مردم سوریه وکشتار مردم توسط دولت سوریه سکوت کردن...؟؟؟ البته کاملا روشنه چرا اما خواستم بدونید مردم اونقدرها هم که تصور میکنید کلم وکاهو نیستن....