کتاب «راهکارهای عدالت اجتماعی در نظام اسلامی» با هدف ارائه راهکارهای عملی و اجرایی جهت تحقق عدالت در نظام سیاسی اسلام به تازگی از سوی انتشارات کانون اندیشه جوان به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «راهکارهای عدالت اجتماعی در نظام اسلامی» به قلم سید کاظم سید باقری، در 5فصل منتشر شد.

بخش اول این اثر «بنیادهای نظری» نام دارد که «پیوند عدالت و شریعت» و «نسبت سنجی عدالت با مفاهیم مرتبط» از جمله سرفصل های این بخش به شمار می‌رود.

«نسبت سنجی عدالت با مفاهیم مرتبط» عنوان بخش دوم کتاب است که «زمینه های اجرایی نشدن عدالت اجتماعی»، «راهکارهای اجرایی عدالت اجتماعی در نظام اسلامی» و «ارزیابی هست ها تکاپو برای تحقق باید ها» فصل های این بخش است.

سید باقری تلاش کرده تا با نگارش فصول سه گانه بخش دوم کتاب، ابتدا زمینه های اجرایی نشدن عدالت اجتماعی در سه حوزه فرهنگ، سیاست و اقتصاد را مورد بررسی قرار دهد و در ادامه راهکارهای اجرایی عدالت در نظام اسلامی در همین سه حوزه را بیان کند.

در قسمتی از پیشگفتار کتاب «راهکارهای عدالت اجتماعی در نظام اسلامی» آمده است: «هنگام ورق زدن برگ های تاریخ حیات اجتماعی انسان، عدالت نیز در هر فصلی به چشم می آید از فصل های زرد بی عدالتی های فراگیر تاریخ تا برهه هایی اندک از رویش عدل و دادهای بهاری. و این کهنه دست نوشته انسان، ماجرای ناکامی ها و فراز آدمی در دستیابی به عدالت است می توان در دوردست ترین نقطه های حیات اجتماعی، عدالت را هم کنار خواست های همیشگی انسان دید؛ همگام با سعادت، امنیت، سلامت و... این خصلت آرزوهایی اصیل انسانی است که با همیشه تاریخ همگام است.»

علاقمندان جهت دریافت این کتاب می توانند به نمایشگاه و فروشگاه دائمی کتاب پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی تقاطع بزرگراه شهید مدرس و خیابان شهید بهشتی- شماره 1/271 مراجعه کرده و یا با شماره های 88503341 و 88730446 تماس بگیرند.

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =