۰ نفر
۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۵:۵۹

واحد مرکزی خبر:انقلابیون در لیبی در حال پیشروی به سوی مواضع نیروهای قذافی هستند .

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از تلویزیون الجزیره نیروهای خارجی دیشب «زلیطن» در صد و شصت کیلومتری شرق طرابلس پایخت و برخی مناطق در غربی لیبی را بمباران کردند.

زلیطن در پنجاه کیلومتری مصراته قرار دارد، شهری که شاهد جنگ میان انقلابیون و نیروهای قذافی است.انقلابیون اعلام کردند وارد مرکز مصراته شده اند.علی هاشم گزارشگر الجزیره گفت انقلابیون شماری از نیروهای قذافی را در مصراته کشتند و شماری را اسیر کردند، شماری از آنان نیز پا به فرار گذاشتند.

در میان اسرا، جنگجویانی از برخی کشورهای افریقایی از جمله چاد دیده می شود.انقلابیون قصد دارند پس از اجدابیا به شهر مهم سرت از دیگر پایگاههای نیروهای قذافی حمله کنند.

شورای موقت انتقالی دهها دستگاه آمبولانس در خط جنگ نزدیک اجدابیا برای امدادرسانی به مجروحان مستقر کرده است.در همین حال سفیر(سابق) امریکا در لیبی گفت حکومت قذافی تلاش می کند از طریق ارتباط با برخی واسطه ها درباره توقف جنگ صحبت کند که نشان از اوضاع نابسامان وی دارد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی در ساختمان وزارت خارجه امریکا در واشنگتن گفت شورای موقت انتقالی لیبی از امریکا درخواست سلاح کرده است هر چند هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده است.

به گفته سفیر امریکا در لیبی واشنگتن قصد دارد نماینده ای را در چند روز آینده برای گفتگو با شورای موقت به بنغازی بفرستد. 16348

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
    0 0
    بنظر من نباید از کلمه انقلابیون در لیبی استفاده کرد در لیبی بعلت پیشرفت اقتصادی و جابجایی قشری نیروهای سیاسی از جمله تکنوکراتها و بوروکراتها وارد صحنه سیاسی کشور شده اند که خواهان سهمی ساختار سیاسی کشور هستند . ولی هستند نیروهای ارتجاعی طرفدار غرب که قصد دارند بهر قیمت و بکمک فاشیستی ترین نیروهای غرب بقدرت برسند . همین نیرویی که از کشورهای غربی خواسته است تا زیر بنای اقتصادی مدرنترین کشورآفریقایی را نابود کند
  • بدون نام DE ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
    0 0
    این انقلابیونی که شما از آن نام میبرید چه کسانی هستند و چرا با وجود پشتیبانی نیروهای نظامی ناتو هنوز حتی یک متر مربع از مناطق لیبی را در کنترل ندارند بپذیریدکه حکومت لیبی داری پایگاه عظیمی در بین مردم است وگرنه سازمان نظامی و فاشیستی مخوف ناتو به این کشور با تمام قوا حمله نمیکرد . از کلملتی استفاده نکنید که بعدا بر ضد شما تبدیل شود