هرگونه زیاده خواهی مردان و زنان انسجام خانواده را بر هم می زند. این موضوع هیچ ربطی به شغل و تحصیلات افراد ندارد.

زنان و نقش و جایگاهشان در اجتماع و خانواده از موضوعاتی است که بسیار پررنگ شده و پیرامون آن بحث می‌شود. در رابطه با این قضایا چندی پیش با طیبه صفایی رئیس فراکسیون زنان، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در کافه خبر پیرامون گفتگوی مفصلی داشتیم.

او در توضیح دیدگاه‌هایش در رابطه با حضور زنان در جامعه گفت: ملاک و الگوی  ما مسلمانان اسلام است پس توسعه باید توسعه اسلامی و ایرانی باشد. توسعه از دیدگاه غرب موجب  تزلزل نظام خانواده شده است. شاخص هایی که در توسعه غرب مطرح است برای ما مطرح نیست. هرگونه تقلید کورکورانه موجب تزلزل در خانواده می شود.

صفایی همچنین در رابطه با افزایش میزان طلاق در جامعه و این که آیا ارتباطی با اشتغال زنان دارد یا نه، گفت: در خصوص آمارهای طلاق باید این نکته را در نظر گرفت که جامعه ما هر روز در حال تغییر است، زیرا جهان در حال متحول شدن است. اگر در گذشته  اطلاعات اندک بود اما امروز عصر ارتباط و اطلاعات است.اطلاعات بدون اجازه وارد زندگی، فکر و ذهن ما می شود. زنها و مردها باید برای این هجمه ها آماده شوند. اگر افرادی ظرفیت لازم جهت برخورد با این فضا را نداشته باشند مسحور این اطلاعات خواهند شد. همین مباحث باعث تزلزل خانواده ها می شود. به هرحال زن و مرد هم کفو یکدیگر هستند. هرگونه زیاده خواهی مردان و زنان انسجام خانواده را بر هم می زند. این موضوع هیچ ربطی به شغل و تحصیلات افراد ندارد. اگر مواردی که به آنها اشاره کردم در نظر گرفته شود شغل و تصحیلات  موجب شناخت و درک خانواده  می شود پس اشتغال زنان آمار طلاق را بالا نبرده است. این سخن بی انصافی در حق زن ها است.

گفتگوی کامل را اینجا بخوانید.

42/44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
    0 0
    با سلام اميدواريم در سال جاري 1390 فكر اساسي و قابل توجه براي افزايش مرخصي زايمان اعم از لششكر وكشوري توسط مجلس و دولت محترم بشود بهترين پيشنهاد بازنشستگي زنان كه بچه دارو سابقه آنها از 15 سال گذشته است 2- يا افزايش مرخصي از 6 ماه به 18 ماه يا حداقل يكسال 3- افزايش مرخصي به دوسال 4- يا يكسال مرخصي زايمان و افزايش ساعت شير 5- يا بعداز مرخصي مادر مانعي براي حضور بچه اش در محل كارنداشته باشد 3-