کودکان کار و متکدیان شناسنامه دار می شوند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: ساماندهی کودکان کار و متکدیان نیازمند برنامه ریزی مدون و همراهی دستگاههای حمایتی و خدماتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی  در اولین جلسه  کارگروه  فرهنگی ، اجتماعی ، زنان و خانواده با بیان اینکه یکی از آسیبهای اجتماعی که امنیت و سلامت جامعه را تهدید می کند  حضور متکدیان در معابر و خیابانهای شهر است؛ اظهارکرد: قزوین شهری با سابقه ای  فرهنگی ، تاریخی  است و حضور متکدیان با ظاهر نامناسب در معابر و میادین زیبنده  این شهر با آن پیشینه فرهنگی نیست .
او با اشاره به  علت حضور متکدیان در سطح شهر گفت : بخشی از این معضل، فرهنگی است چرا که فرهنگ سازی در ساماندهی متکدیان مغفول مانده به گونه ای که بدون زیربنای فرهنگی ساماندهی متکدیان موفق نخواهد بود .
این مقام مسئول بخش دیگری از علل حضور متکدیان در سطح شهر را  عدم اجرای دستور العمل و آیین نامه  ساماندهی متکدیان برشمرد و خاطرنشان کرد :  با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی باید مردم خیر و نوعدوست هدایت شوند تا کمک های خود را از طریق خیریه ها و نیز دستکاه های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و هلا ل احمر به نیازمندان واقعی برسانند . 
بیدخام با اشاره به مفاد آیین نامه ساماندهی متکدیان گفت : ضروری است شهرداری  نسبت به شناسنامه دار کردن و تهیه بانک اطلاعاتی متکدیان اقدام کرده تا بدینوسیله نیازمندان واقعی  به دستگاههای حمایتی معرفی شده و همچنین متکدیانی که از عواطف مردم سوء استفاده می کنند به مراجع قضایی معرفی شوند . 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات ناشی از کودکان کار و خیابان پرداخت و اظهار کرد : بسیاری از کودکان کار به دلیل تامین معاش خانواده وادار به کار می شوند .
او ادامه داد: این کودکان غالبا از خانواده های آسیب دیده اجتماعی ناشی از طلاق ، اعتیاد والدین و یا از کارافتادگی آنها هستند که هم کودکان و هم خانواده های آنها نیاز به توجه و حمایت جدی دارند تا کمتر دچار آسیب شوند .
مدیرکل اجتماعی استانداری با تاکید بر اینکه کودکان نیاز به بهداشت ،  تحصیل ، تغذیه مناسب و نیز حمایت خانواده دارند؛ یادآور شد: تمامی دستگاههایی که مطابق با آیین نامه ساماندهی کودکان کار وظیفه ارائه خدمت به کودکان خیابانی را بر عهده دارند باید نسبت به حمایت از این کودکان اهتمام داشته و هر کودک کار و خیابانی که توسط بهزیستی به سایر دستگاه ها معرفی می شود مورد حمایت مناسب قرار گیرد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1388099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    اگر در کشور ما حتی یک کودک کار هم باشد مشخص است که عدالت به درستی اجرا نشده است