الکاظمی اولین میهمان خود را به عراق دعوت کرد/عکس

فارس نوشت: نخست وزیر عراق از دبیر کل ناتو دعوت کرد تا در نخستین فرصت مناسب به بغداد سفر کند.

 

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگوی تلفنی با «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل پیمان آتلانتیک (ناتو)، از وی برای سفر به عراق، دعوت کرد.

پایگاه خبری «روسیا الیوم» به نقل از بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق نوشت: استولتنبرگ در تماس تلفنی با الکاظمی، انتخاب او به عنوان نخست وزیر عراق و گرفتن رأی اعتماد از پارلمان را تبریک گفت.

بر اساس این بیانیه، وی بر تلاش ناتو برای تقویت شراکت با عراق در مبارزه با تروریسم از طریق هیأت اعزامی آموزشی خود که در عراق فعال است، تأکید کرد.

از سوی دیگر، الکاظمی نیز گفت: دولت عراق نیز به شراکت با ناتو، اهتمام بالایی می‌ورزد.

وی از دبیر کل ناتو خواست تا در نزدیک‌ترین فرصت ممکن با تیم فعالیت خود، برای بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک به‌ویژه در عرصه آموزش و پشتیبانی نیروهای امنیتی، به بغداد سفر کند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1386118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارن IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    بنظر من حال که عراقیون تا حدی تصمیم به نزدیکی بیشتر به آمریکا و ناتو را گرفته اند ، بد نیست فکری هم به خسارتهای چند صد میلیارد دلاری جنگ ایران بکنند، آقای الکاظمی و مقتدی صدر و عیادی خیانتکارش که خبر مسافرت دیپلماتیک شهید سپهبد سلیمانی را به آمریکایی ها دادند و موجبات شهادت او ((که محافظ شرف و ناموس عراقیها علیه داعشیان بود )) را فراهم کردند باید بدانند بین دوستی آمریکا و ایران باید یکی را انتخاب کنند و مطمئن باشند دوستی ایران برای تمامیت ارضی و امنیت عراق بهتر است .. طرفداران مقتدی صدر که بخاطر دشمنی با سیستانی شعار ایران بره بره..(ایران برو بیرون برو بیرون )سر میدانند ، حالا خواهند فهمید که پشتیبانی ایران بسیار بهتر از حمایت لفظی آمریکاست .. تاریخ نه چندان آتی به آنها ثابت خواهد کرد ، آنها فراموش کردند که اگر اقلینم کردستان و نفت کردها هنوز بحساب خزانه عراق واریز میشود علتش حمایت ایران از تمامیت ارضی عراق بود ..
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    2 0
    عرض شد که عراق و سوریه لبنان راهشان از ایران جدا خواهد شد
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 0
    کاظمی تجربه خواهد کرد آبی از اینها برای عراق جوش نخواهد آمد
  • یه بنده IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 0
    الکاظمی خود نوید دهنده خروج سفیانی است که به دست ایرانی ها باید نابود شود که سردار مارو ترور کردند جوابش را به موقع خواهند گرفت .ظلم پابر جا نمی نماند .بعضی اعراب دقیقا اعراب زمان جاهلیت هستند.