۰ نفر
۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۸

تعطیلات تاثیرات زیادی روی زندگی انسان‌ها دارد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها افزایش طول عمر است.

با فرا رسیدن سال نو و ایام تعطیلات تغییرات زیادی در روحیه انسان‌ها به وجود می‌آید که بهتر شدن روحیه یکی از آن‌هاست. به طور کلی تعطیلات روی سه فاکتور مهم در افزایش احساس شادی در انسان‌ها تاثیر گذار هستند. به همین دلیل توریست‌ها و افرادی که به طور مرتب به سفر می‌روند و از تعطیلات بهره می‌گیرند به طور متوسط از دیگران شادترند.

دکتر سباستین فیلپ کارشناس دانشگاه ویکتوریا در این باره گفت: پزشکان می‌توانند به جای تجویز داروهای ضد افسردگی به بیماران خود تعطیلات را پیشنهاد کنند. تحقیقات ما نشان می‌دهد تعطیلات تاثیر زیادی در از بین بردن علائم افسردگی دارد.
به گزارش تلگراف، بررسی‌ها نشان می‌دهد بین توریسم و سلامت رابطه مستقیم وجود دارد. هر چه قدر در یک کشور مردم علاقه بیش‌تری به سفر کردن داشته باشند، به همان اندازه احساس افسردگی کم‌تر است.

در تعطیلات میزان شادی انسان‌ها افزایش پیدا می‌کند و شواهد زیادی وجود دارد که شادی به طولانی‌تر شدن عمر کمک می‌کند.
سه فاکتور مهم در تعطیلات وجود دارد که به افزایش احساس مثبت در انسان‌ها کمک می‌کند که اولین مورد احساس لذت و رضایت از زندگی است.
داشتن تعطیلات به انسان انگیزه می‌دهد که این عامل زندگی افراد در سفر را هدفمند می‌کند. حس تعهد داشتن و مسوولیت پذیری نیز در طول سفر و تعطیلات افزایش پیدا می‌کند که روی روحیه انسان تاثیر بسیار زیادی دارد.

البته نباید تصور کنید که اثر شادی‌آور تعطیلات دائمی است. در حقیقت فواید تعطیلات و اثرات آن‌ها بسیار کوتاه مدت هستند و حداکثر چند روز باقی می‌ماند. حتی برخی از افراد درست بعد از پایان یافتن تعطیلات خود نیز هیچ حسی نسبت به این که روحیه آن‌ها نسبت به قبل از تعطیلات بهتر شده باشد ندارند.

13244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید پرسپولیسی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۲
    1 0
    پس اگه اینجوره انشالله عمر همه ماطولانی باشه!!