پرداخت بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: بانک های عامل در استان بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به متقاضیان مشاغل خانگی در سال گذشته وام پرداخت نموده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ محمدحسین ریاحی بیان داشت: سهم ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال بوده که سهم  بانک های رفاه کارگران و توسعه تعاون هر کدام به میزان ۲۵ میلیارد ریال بوده است. 
ریاحی خاطرنشان ساخت: تعداد ۸۱۱ مجوز در حوزه مشاغل خانگی در سال ۹۸صادر شده که از این تعداد، ۸۰۲ مجوز برای متقاضیان مستقل و  ۹مجوز برای متقاضیان پشتیبان بود. 
وی با بیان اینکه تعداد ۴۱۸ طرح به مبلغ۶۸۸۰۰ میلیون ریال به بانک های عامل(رفاه – توسعه تعاون) جهت اخذ وام معرفی شده اند تصریح کرد: از این تعداد به ۳۰۷ طرح مبلغ ۴۰۴۶۰ میلیون ریال اعتبار پرداخت گردیده، که این طرح ها فرصت اشتغال برای ۳۳۸ نفر را فراهم نمودند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه در حوزه  مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و زنان و مردان می توانند با توجه به مهارت خود در منزل، نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده شغل ایجاد کنند اضافه نمود: می توان در کنار خانواده و همراه با مراقبت از فرزندان، در محیط آرام، راحت و امن خانه مشغول به کار و کسب در آمد شد.
وی از مزایا مشاغل خانگی  را کاهش هزینه های رفت و آمد و همچنین مشکلات ناشی از ترافیک دانست و افزود: مشاغل خانگی باعث توسعه فرهنگ کار در خانواده می گردد. فرزندان در زمان  حضور پدر یا مادر در منزل اهمیت کسب و کار را از نزدیک درک می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1376759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =