۱۲۰میلیارد ریال خسارت باران به زیرساخت‌های قزوین

بارش شدید باران طی روزهای اخیر حدود ۱۲۰میلیارد ریال به زیرساخت های استان به ویژه در بخش راه خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ قدرت الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهارکرد: میزان خسارات وارده همچنان درحال جمع آوری است و احتمال تغییر در عدد یاد شده وجود دارد اما در مجموع خسارت بارندگی های چند روز اخیر نسبت به فروردین ماه سال گذشته بسیار کمتر بوده است.
او افزود: براثر بارندگی های شدید فروردین ماه سال گذشته و وقوع سیلاب در برخی نقاط استان ۲ هزار و ۴۰۰میلیارد ریال به زیرساخت های استان خسارت وارد شده بود.
این مسئول گفت: از ۱۹ تا ۲۳فروردین ماه جاری شاهد بارش ۹۱میلیمتر باران در استان بودیم که رقم قابل توجهی در یک بازه زمانی کوتاه است. اما با توجه شناسایی مکان های خطرناک و ایمن سازی آنها و لایروبی و پاکسازی مسیل ها و رودها خوشبختانه طی روزهای اخیر مشکل چندانی در استان گزارش نشد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ادامه داد: با وجود اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از سیلاب، بارش شدید و سنگین باران موجب آسیب دیدگی برخی راه های اصلی و روستایی، پل ها و زیرساخت های بخش کشاورزی شد و حدود ۵۰واحد مسکونی روستایی دچار آبگرفتگی و پنج واحد خشت و گلی نیز تخریب شدند.
به گفته مهدیخانی، رودخانه های حاجی غرب و خررود طغیان کرده‌بود؛ اما مسیر آب ها هدایت شد تا آسیبی به شهرها و روستاهای اطراف وارد نشود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: با توجه به پرآب بودن رودخانه ها و کانال ها، از مردم و کشاورزان می خواهیم تا نکات ایمنی را رعایت کنند.
مدیرکل بحران از کشاورزان تقاضا کرد از دست کاری و تغییر مسیر آبراهه ها و مسیل ها خودداری کنند چرا که این کار عواقب خطرناکی داشته و می تواند موجب سیلابی شدن مزارع و روستاهای در مسیر شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1376311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =