ایسنا نوشت:

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از درج تصویر جدید بهداشتی روی پاکت‌های سیگار از ابتدای سال آینده خبر داد.

دکتر کاظم ندافی گفت: بر اساس ماده 5 قانون جامع کنترل دخانیات، تصویرهای بهداشتی باید روی پاکت‌های سیگار درج شوند. در این زمینه سه تصویر جدید با همکاری شرکت دخانیات و سایر اعضای کمیته ویژه تصاویر بهداشتی روی پاکت‌های سیگار تهیه شده است و به شرکت دخانیات ارسال شده است.

وی افزود: بر این اساس شرکت دخانیات موظف است ابتدای سال آینده این تصاویر را تغییر دهد و یکی از تصاویر ارسال شده را بر روی پاکت‌های سیگار درج کند. این تصویر می‌تواند تا دو سال ادامه داشته باشد و شش ماه نیز زمان در نظر گرفته شده که علاوه بر وجود سیگارها با تصاویر بهداشتی جدید، سیگارهای با تصاویر بهداشتی قدیمی به فروش برسند.

ندافی گفت: در اقدام شرکت دخانیات در درج تصاویر بهداشتی مقداری کندی مشاهده می‌شود. وزارت بهداشت در جلسات و مکاتبات مختلف تذکرات لازم را داده است و امیدواریم شرکت دخانیات به این موضوع توجه کند و وظایف قانونی خود را انجام دهد. این در حالی است که بر اساس قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات، تصاویر بهداشتی باید حداقل 50 درصد پشت پاکت سیگار را پوشش داده و به تناوب تغییر کنند.

وی در پایان گفت: در مجموع بخشی از اقدامات مربوط به درج تصاویر بهداشتی جدید که با وزارت بهداشت بوده، انجام شده و منتظریم شرکت دخانیات بر اساس قانون این کار را انجام دهد. درج هشدارهای بهداشتی روی پاکت‌های سیگار قانون است و نمی‌شود این کار معطل بماند.

42/44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =