تولید آب از آب‌شیرین‌کن بوشهر ۲ برابر افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر از افزایش بیش از ۲ برابری تولید آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن بوشهر خبر داد و گفت: ظرفیت تولید آب از تاسیسات آب شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز افزایش یافت.

به گزارش خبرآنلاین از بوشهر؛ عبدالحمید حمزه‌پور گفت: با بیان اینکه  یکی از سیاست‌های مهم شرکت آب و فاضلاب تامین آب آشامیدنی از طریق شیرین‌سازی آب دریا است اظهار داشت: در این راستا پروژه‌های آب شیرین‌کن به ظرفیت‌های مختلف در نقاط مختلف استان بوشهر طراحی و تدوین شده است.

وی با اشاره به پروژه آب شیرین‌کن ۱۰ هزار متر مکعبی بوشهر بیان کرد:  آب شیرین‌کن بوشهر که منبع آب آن آبهای خلیج فارس است با ظرفیت تولید ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز در سال ۱۳۹۵ وارد مدار تولید شد.

وی، با بیان اینکه آب تولیدی این پروژه از طریق خط انتقال آب به طول ۵ کیلومتر و قطر ۵۰۰ میلیمتر به مخزن آب شهید ماهینی منتقل می‌شود خاطر نشان کرد: دی ماه سال ۱۳۹۷ مجوز افزایش ظرفیت این آب شیرین‌کن به میزان ۲۵۰۰ متر مکعب از سوی وزارت نیرو صادر شد که اواخر سال ۱۳۹۷ برای تامین آب پایدار مشترکان بوشهری براساس مصوبه شورای تامین و مجوز شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور متمم قرارداد به میزان ۱۰ هزار متر مکعب به پیمانکار و سرمایه گذار ابلاغ شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر تصریح کرد: با پیگیری‌های استانداری بوشهر با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال پس از یکسال این پروژه محقق شد و ظرفیت تولید آب این پروژه به ۲ برابر افزایش یافت.

حمزه‌پور با بیان اینکه از ابتدای امسال آب شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز آب تولید می‌کند گفت: برای افزایش این ظرفیت نسبت به ۳ حلقه چاه جدید در خلیج فارس و شش فیلتر تحت فشار و ۵ پکیج اسمز معکوس هر کدام به ظرفیت ۲۵۰۰ مترمکعب اقدام شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1373078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =