۰ نفر
۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۴

برخی از طرفداران مبارک در صدد انجام کودتایی برای بازگرداندن وی به قدرت هستند.

در حالی که یک ماه از سرنگونی محمد حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری سابق مصر می‌گذرد و او، همسر و فرزندانش همگی تحت پیگرد قرار گرفته و اموالشان نیز مصادره شده است، منابع خبری گزارش می‌دهند که برخی از طرفداران مبارک در صدد انجام کودتایی برای بازگرداندن وی به قدرت هستند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن بهانه‌ای که این روزها در برخی محافل امنیتی و نظامی شنیده می‌شود حاکی از آن است که حسنی مبارک هیچ کاغذ یا دستور العملی که حاکی از کنار رفتن او از قدرت باشد امضا نکرده و آنچه در 11 فوریه رخ داده کودتایی است که ایالات متحده آمریکا آن را هدایت می‌کرده است.

در همین رابطه یک روزنامه اسرائیلی در این باره نوشت که هنگامی که ملک عبدالله به عربستان بازگشت تماس تلفنی از حسنی مبارک داشت که در آن مکالمه تلفنی مبارک گفت: شورای عالی نیروهای مسلح از عمد به تظاهرکنندگان اجازه داد که مقرهای امنیتی را تسخیر کنند تا بدین ترتیب از من انتقام بگیرند. آنها از این که من اجازه نداده‌ام، کودتا کنند از من ناراحتند.

مبارک در این مکالمه همچنین گفت که دلایل روشنی وجود دارد که نشان می‌دهد کودتایی که علیه او صورت گرفته در حقیقت عملیاتی برای خنثی‌سازی توطئه‌های جاری علیه ارتش بوده است.

در همین رابطه طرفداران انقلاب و مقام‌های نظامی حکومت نظامی انتقالی تأکید دارند، عده‌ای از طرفداران مبارک در تدارک کودتایی برای بازگرداندن مبارک به رأس قدرتند. آنها می‌گویند که به طور مستقیم از برخی طرفداران مبارک شنیده‌اند که او رسماً از قدرت کنار نرفته و از لحاظ قانونی می‌تواند به قدرت بازگردد.

آنها همچنین به محمد الطنطاوی، رئیس شورای نظامی انتقالی هشدار داده‌اند در صورتی که فرصت‌سوزی شود و در احقاق حقوق مردم کوتاهی شود به گونه‌ای که مردم از فعالیت‌های شورای انتقالی احساس سرخوردگی کنند، احتمال کودتا توسط طرفداران مبارک وجود دارد.

به اعتقاد این افراد طرفداران کودتا دور عمر سلیمان، رئیس سازمان امنیت مصر و معاون سابق حسنی مبارک جمع شده‌اند./16246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =