ایسنا:رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد:‌ جامعه جهانی حلقه فشارهای خود را به روی معمر قذافی تنگتر می‌کند این در حال است که مخالفان قذافی معتقدند بدون اعمال منطقه پرواز ممنوع احتمالا قیام سه هفته‌ای آنان با شکست مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز‌، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که از سوی منتقدان به عملکرد ضعیف در قبال قیام‌ها در جهان عرب متهم ‌شده، معتقد است که تحریم‌های بین المللی از جمله تحریم تسلیحاتی و سایر اقدامات تاثیر گذار بوده است.

اوباما گفت:‌ ما به آهستگی عرصه را به معمر قذافی، رهبر لیبی تنگ‌تر می کنیم. وی بیشتر و بیشتر از سوی جامعه جهانی در حال منزوی شدن است. ما همه‌ی گزینه‌های موجود را در نظر می‌گیریم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین خاطرنشان کرد: واشنگتن باید برای هرگونه عملیات نظامی محتاطانه اقدام کند.

اوباما در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید اظهار کرد که دولت وی قصد دارد فرستاده ویژه‌ای را معرفی کند تا راه‌های کمک رسانی به مبارزان ضد قذافی را تعیین کند.

اوباما تاکید کرد که وی هیچ تصمیمی را در خصوص اقدام نظامی ساده نمی‌کیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ وقتی به بحث اقدام نظامی می رسیم حال اعمال منطقه پرواز ممنوع باشد و یا هر اقدام دیگری باید در نظر بگیریم که دستاوردهای ما ارزش هزینه کردن را دارد یا خیر .

از سوی دیگر خبرگزاری هند اعلام کرد: دولت اوباما همچنین امروز(شنبه)، علاوه بر اعمال فشار بر روی مقام‌های رژیم قذافی‌، تحریم هایی را علیه همسر و فرزندان رهبر لیبی و سایر مقامات ارشد وی اعمال کرد.

دیوید کوهن، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی اظهار کرد:‌ تصمیم امروز هشداری جدی به دولت قذافی و وابستگان وی است که علیه مردم دست به انجام خشونت می زنند.

تحریم های جدید شامل 9 تن از جمله ابوبکر یونس جابر، وزیر دفاع لیبی‌، معتوق محمد معتوق، مدیر سازمان ملی خدمات عمومی، ابوزید عمر، دو رده رئیس دستگاه امنیت خارجی لیبی و عبدالله السنوسی، مدیر اطلاعات نظامی لیبی می شود.

السنوسی همچنین عامل کشتار چندین تن در بنغازی و جذب مزدوران خارجی در رژیم قذافی و مسئول مرگ 1200 اسلام گرا در زندان ابوسلیم است.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =