بدنبال زلزله 8.8 ریشتری در ژاپن کشورهای همسایه علیه سونامی به حالت آماده باش در آمدند.

به گزارش اسوشیتدپرس بعد از زلزله در ژاپن مناطق روسیه، ژاپن، هاوایی در امریکا، جزایر گوآم، فیلیپین و تایوان به حالت آماده باش علیه سونامی هستند که در برخی نقاط تا ارتفاع سه متر جزایر اطراف منطقه زلزله را در نوردیده است.

زلزله و سونامی بعد از زلزله بر اساس تصاویر تلویزیونی منتشر شده توسط رسانه های ژاپن حاکی از خسارات عمده است. تصاویر حکایت از فرو رفتن دهها اتومبیل در ساحل فوکوشیما به زیر آب است. خسارات جانی هنوز گزارش نشده اما مردم مضطرب به خیابانها آمده و در بسیاری از مناطق از ترس پس لرزه ها مردم کار و زندگی خود را رها کرده و به گوشه ای امن پناه برده اند. شدت زلزله در ابتدا 7.9 ریشتر گزارش شد که بعدا مورد بررسی و تجدید نظر قرار گرفته و کارشناسان شدت آنرا 8.8 ریشتر اعلام کردند. ظاهرا پس لرزه دیگری چند دقیقه بعد از زلزله اول به وقوع پیوسته است.

کارشناسان ژاپنی احتمال دادند که ارتفاع امواج سونامی بیش از 6 متر بوده (بخصوص در منطقه ساحلی میاگی) و از مردم خواسته اند سواحل را ترک کرده و به نقاط امن بروند. ساختمانها در توکیو کاملا لرزیده و مردم پایتخت نیز مضطرب به خیابانها آمده اند.

روز چهارشنبه نیز زلزله 7.3 ریشتری همین منطقه را لرزاند اما بدلیل مدرن بودن ساختمانها و بنا ها مردم به آن خیلی اهمیت ندادند.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
    0 0
    واي به حال ما كه در ايران زندگي ميكنيم