ماندن در خانه، بهترین راه مقابله با کرونا

دکتر علیرضا مهرعلیان گفت: بهترین راه مقابله با کرونا، ماندن مردم در خانه هایشان است و اگر حوزه آموزش و پیشگیری پُررنگ شود، آمار مبتلایان کم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در پنجمین نشست کارگروه سلامت کمیته مقابله با کرونا گفت: بهترین راه مقابله با کرونا، ماندن مردم در خانه هایشان است و اگر حوزه آموزش و پیشگیری پُررنگ شود، آمار مبتلایان کم خواهد شد.
وی با اشاره به بالا بودن سرعت انتشار ویروس از سرعت برنامه ریزی ها، افزود: اگر برنامه ریزی ها، بدون عمل باشد، حتی با در نظر گرفتن بیمارستان صحرایی و تأمین تخت، با مشکلات جدی تری روبرو خواهیم شد.
دکتر مهرعلیان، مهمترین کار را اقدام در سطح یک دانست و ادامه داد: با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir و تکمیل پرسشنامه، می توان فرایند ارجاع را بهبود بخشید تا فقط افراد علائم دار و آلوده به کرونا ویروس، شناسایی شوند و طی ردیابی مکان های آلوده، اقدامات جدی انجام شود.
عباس افلاطونی، معاون امنیتی سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قزوین هم با توجه به تجمعات مردم برای تهیه ماسک یا سایر اقلام حفاظت فردی، گفت: مردم نباید برای تامین سلامتی، سلامتی خود را به خطر اندازند و با حداقل امکانات هم می توان از بروز و شیوع بیماری پیشگیری کرد.
این مقام مسئول، به دهیاران  توصیه کرد که ضمن کنترل امور مربوطه، ترتیبی اتخاذ کنند تا سبد خرید مردم گندزدایی شود تا در حد ممکن از انتشار آلودگی جلوگیری شود. 
وی ادامه داد: باید به مردم اطلاع رسانی شود تا از دید و بازدیدها خودداری کنند و افراد از نقاط شهری به روستاها مهاجرت نکنند.
معاون امنیتی سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قزوین ضمن درخواست ارسال اقدامات انجام شده ادارات به فرمانداری؛ گفت: مجوزها حتما از این نهاد اخذ شود و محدودیت در تردد، حداقل به مدت یک هفته در نظر گرفته شود.
افلاطونی  از شهرداری به عنوان مسئول امور روزبازارها درخواست کرد با موانع فیزیکی، از فعالیت روزبازارها جلوگیری شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =