خودروی فرمول 1 متعلق به مایکل شوماخر، از هم جدا شده و در یک گالری در معرض نمایش عمومی قرار گرفته است تا علاقه‌مندان صنعت خودرو بتوانند با ساختار داخلی پیشرفته‌ترین خودروی جهان آشنا شوند.

ابوالفضل کریمی: اگرچه ساختار داخلی و عملکرد خودروهای فرمول1 محرمانه است و تولیدکنندگان آنها از انتشار اسرار فنی این شاهکارهای فناوری خودداری می‌کنند، اما رییس تیم فرمول1 مرسدس-بنز به هنرمندی خوش ذوق اجازه داد قطعات داخلی خودروی 50 میلیون دلاری تیمش را جدا کرده و آن را از سقف یک نمایشگاه آویزان کند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

خودروی فرمول1 مرسدس بنز

به گزارش دیلی‌میل، نیک فرای مدیر اجرایی تیم فرمول 1 Mercedes GP Petronas هیچ تردیدی برای جدا کردن قطعات خودروی MGP W01 نداشت. این همان خودرویی است که مایکل شوماخر، قهرمان هفت دوره مسابقات فرمول1 هم اکنون با آن در مسابقات جهانی شرکت می‌کند. 

پاول وود، هنرمند هلندی در اقدامی جالب، 3200 قطعه این خودرو را جدا کرده و آن‌ها را از سقف این نمایشگاه آویزان کرده است. هنر او به شکلی است که گویا این خودرو درست در لحظه‌ای پیش منفجر شده و در هنگام پراکنده شدن قطعاتش در هوا زمان متوقف شده است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

آقای ورود مدت زمان طولانی مشغول کامل کردن اثر هنری خود بود، اما قطعا این زمان کم‌تر از مدتی بود که تیم مرسدس برای ساخت این خودرو صرف کرده است! مهندسان این کارخانه آلمانی بیش از 90 هزار ساعت را صرف طراحی و نزدیک به 200 هزار ساعت را صرف ساخت این خودرو کرده‌اند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)  

هر خودروی فرمول1 که از فیبر کربن، آلومینیوم و منیزیم ساخته شده، فقط کمی بیش از 600 کیلوگرم وزن دارد. هنر آقای ورود در نمایشگاه جهانی مرسدس بنز در بروکلند در معرض دید همگان قرار گرفته است.

50132

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
    1 0
    ma ham to varzeshgah azadi dorbin motaharek gozashtim .kari nadare bachehay bala inam radif mikonan
  • navazesh IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۰
    2 0
    فوق العاده
  • بدون نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
    3 0
    تقريبا مشابه پرايد خودمونه .