دبیر شورای عالی امنیت ملی محور جریان بعد از 25 بهمن را آمریکا، اسراییل (رژیم صهیونیستی) و انگلیس دانست که طراحی آن را آمریکا انجام می‌دهد و ضدانقلاب داخلی مجری آن است.

دکتر سعید جلیلی ـ دبیر شورای عالی امنیت ملی ـ روز چهارشنبه در نهمین اجلاس از دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فتنه سال 88 بیان کرد که در ابتدای پیدایش فتنه ایران در مرحله‌ای بود که در اوج پیشرفت خود به سر می‌برد. 

وی با یادآوری موفقیت‌های هسته‌یی ایران در آن برهه ظرفیت‌های اقتدار ایران چه در منطقه و چه در تعامل با سایر کشورهای جهان را بر شمرد. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با استناد به شواهد موجود اظهار کرد که کشورهای غربی متقاعد شده بودند که این اقتدار و عظمت ایران به ویژه مشارکت مردم در سرنوشت خود در انتخابات بیش‌ترین خطر برای آینده آن‌هاست. 

جلیلی با اشاره به نمود و بروز برجسته جمهوریت نظام در جریان انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری گفت: ظلم بزرگ به نظام این بود که جریانی تلاش داشت که موفقیت اندیشه دینی در مدیریت کارای نظام را ناکار آمد جلوه داده و به چالش بکشد. 

او ادامه داد: اقدامات جریان فتنه با تهمت زدن به سلامت انتخابات و سپس اردوکشی غرب، استکبار جهانی را امیدوار کرد و ظلم بزرگ به نظام شکل گرفت. غرب با یک چرخش کامل، پس از انتخابات تلاش کردند که قواعد دموکراسی در ایران را انکار کنند و خود را پشت سر جریان فتنه قرار دادند. 

جلیلی با اشاره به برنامه‌ریزی فتنه‌گران پس از انتخابات، اظهار کرد: فتنه‌گران از تقلب در انتخابات شروع کردند و با انکار حمایت نظام از فلسطین و در 13 آبان با زیر سوال بردن ستیز ایران با آمریکا و جسارت به عکس امام (ره)، زیر سوال بردن اصل ولایت فقیه و در نهایت توهین در روز عاشورا کشیده شد. 

وی گفت: کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا با حمایت از سران فتنه خواستار آزادی عمل جریان فتنه در ایران شدند و خواستار شدند و در همان وهله با تصویب 55 میلیون دلار برای از بین بردن سانسور در ایران و قراردادن ضرب الاجل 90 روزه برای اجرای آن و سرمایه‌گذاری در فضای مجازی که راه‌اندازی قریب 874 سایت علیه حکومت را در برداشت، سعی در همراهی با فتنه گران داخلی داشتند. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اتهام شکنجه زندانیان جریان فتنه توسط بعضی از سران فتنه، به پروژه کشته‌سازی و ادعای واهی تعداد کشته‌شدگان توجه داد. 

او افزود: سران کشورهای غربی پس از مأیوس شدن از اغتشاشات خیابانی و قدرت عملی فتنه‌گران سعی در تحمیل فشارهای سیاسی و اقتصادی داشتند که منجر به تصویب قطعنامه 1929 شد.

جلیلی با اشاره به مدیریت از بین بردن جریان فتنه توسط رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم اذعان کرد: موفقیت دیپلماسی منطقه‌یی ایران و نیز پیشرفت‌های هسته‌یی نه تنها کم نشد، بلکه با سرعت بیش‌تری به راه خود ادامه داد و ما در آستانه 25 بهمن و به‌خصوص با الگوگیری کشورهای منطقه از الگوی جمهوری اسلامی یک‌بار دیگر در اوج اقتدار قرار گرفتیم. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان اضافه کرد: موفقیت ایران در نشست‌های ژنو و استانبول بسیار چشم‌گیر بود و در ادامه می‌توان به بالندگی ایران و نقش مقام معظم رهبری در جنبش‌های اخیر بخصوص مصر داشت. 

وی گفت: اما دشمنان جمهوری اسلامی با تشبیه ایران به مصر و تونس تلاش کردند ایران اسلامی الگویی برای کشورهای منطقه قرار نگیرد. بنابراین باید برنامه‌ریزی جهت اغتشاشات خیابانی در 25 بهمن یک‌بار دیگر سران فتنه را مجبور کردند که با فراخوانی مردم به کشورهای منطقه نشان دهند که نظام جمهوری اسلامی نیز مانند مصر و تونس با مردم خود دچار چالش است و توسعه ظرفیت دنیای مجازی، برخی را به خیابان‌ها کشاند که با هوشیاری مردم در نطفه خاموش شد. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت محور جریان بعد از 25 بهمن آمریکا، اسراییل (رژیم صهیونیستی) و انگلیس هستند که طراحی آن را آمریکا انجام می‌دهد و ضدانقلاب داخلی مجری آن است. 

جلیلی در پایان مهم‌ترین عامل پیروزی جمهوری اسلامی را در برهه‌های اخیر، همانا پیوند ایمان و عدالت به‌خصوص تدبیر مقام معظم رهبری و وجود اصل ولایت فقیه دانست. 

در پایان برخی از نمایندگان سوالاتی از جلیلی مطرح کردند که وی به آن‌ها پاسخ گفت.

/30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 136121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =