هیچ مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا در کردستان ثبت نشده است

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا در استان ثبت نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، هومن قصری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ویروس کرونا به مدت دو ماه شناسایی شده و نحوه انتقال آن در آینده مشخص نیست اظهار داشت: نباید انتظار داشت که تمام اطلاعات مورد نیاز درباره درمان و پیشگیری از این ویروس را داشته باشیم بلکه باید همانند دیگر ویروس ها شناخت و روش پیشگیری آن را اطلاع رسانی کرد. وی گفت: تاکنون مورد فوتی مبتلا به کرونا را در استان نداشته ایم اما بر اساس دریافت مجوز از شورای افتای استان در صورت فوت، جسد بدون شست و شو و انجام مراحل غسل دفن می‌شود و افرادی که جسد را دفن کرده با پوشش کامل بهداشتی تجهیز شده و اطراف قبر را کاملا گند زدایی کرده تا بیماری منتقل نشود.
وی افزود: تا قبل از شایع شدن این ویروس در جهان فکر می کردیم که به هیچ عنوان درمانی برای آن وجود ندارد اما اکنون که درگیر این ویروس هستیم می بینیم با طی کردن یک سری پروتوکول و درمان می توان آن را از بین برد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه از افراد مشکوک به کرونا در ۱۰ شهرستان استان آزمایش گرفته می شود، گفت: از ۱۰ نفر بیمار مثبت به کرونا ویروس در استان پنج نفر زن و پنج نفر مرد بوده که سن ۴۵ تا ۹۲ سال را داشته اند.
قصری یادآور شد: تاکنون در استان مورد مثبتی که منجر به مرگ شده باشد نداشتیم ولی ۱۰ مورد مشکوک به ابتلای کرونا در استان فوت شدند که از این تعداد جواب آزمایش ۶ نفر منفی بوده و جواب چهار نفر هم هنوز اعلام نشده است.
وی همچنین به عدم انجام آزمایش تشخیص کرونا ویروس برای بیماران سرپایی اشاره کرد و افزود: برای تامین کیت های آزمایش کرونا ویروس به دلیل قیمت گران بودن با محدودیت هایی روبرو هستیم بنابراین از مردم خواهشمندم در این زمینه آگاه باشند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در تمامی بیمارستان های استان یک بخش به بیماران کرونایی که ورود و خروج مجزایی دارند، اختصاص یافته، گفت: در بیمارستان توحید سنندج بخش جراحی قلب را اماده پذیرش و قرنطینه بیماران کرونایی قرار دادیم.
قصری به عدم ملاقات بیماران کرونایی اشاره و عنوان کرد: به دلیل اینکه بیماران در اتاق ایزوله قرار دارند و این ویروس سریع به افراد دیگر انتقال می یابد بنابراین ملاقات و داشتن همراه برای بیماران کرونایی ممنوع است.
وی با بیان اینکه ترکیبات دارو های بیماران کرونایی خاص بوده و فقط در اختیار علوم پزشکی قرار دارد، اظهار داشت: به هر بیماری دارو داده نمی شود بلکه این داروها مختص کسانی است که جواب آزمایشات آنها مثبت اعلام شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: شهروندان نباید از داروهای دیگر به صورت خودسرانه استفاده کنند چرا که این داروها به هیچ عنوان در داروخانه ها وجود ندارد.
قصری به آمادگی پذیرش و قرنطینه بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت: در بیمارستان توحید جهت قرنطینه کردن بیماران کرونایی از ۸۰ تخت خواب و ۱۶ تخت ویژه برخورداریم.
وی با بیان اینکه بسیج عمومی برای مقابله با این بیماری در کشور شکل گرفته است، اضافه کرد: تاکنون ۴۸ دستورالعمل ویژه در ارتباط با این ویروس برای ما ارسال شده است.
قصری از مردم استان درخواست کرد که به هیچ عنوان دستکش و ماسک های مورد استفاده خود را در اماکن عمومی رها نکنند و باید آن ها را در نایلون قرار داده و بعد در سطل های زباله دربسته بگذارند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1360387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =