انتخاب آیت الله مهدوی کنی به عنوان رئیس مجلس خبرگان با استقبال گسترده ای مواجه شد.

در پیام علی لاریجانی رئیس مجلس شوری اسلامی خطاب به آیت الله مهدوی کنی آمده است: انتخاب حضرتعالی توسط اعضای معظم مجلس خبرگان رهبری به عنوان ریاست این مجلس و سایر حضرات آقایان هیات رئیسه تبریک عرض می‌نمایم.جنابعالی از شخصیت‌های برجسته، نقش‌آفرین و دارای سوابق درخشان در انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌باشید که انشاءالله بامدیریت آنجناب شاهد تحولات چشمگیری در انجام فعالیت‌ها و وظایف مجلس خبرگان رهبری خواهیم بود.

لاریجانی در بخش دیگری از پیام خود با اشاره به خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی، آورده است:همچنین از خدمات ارزشمند حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که همواره به‌ عنوان یار صدیق و وفادار بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری می باشند در طول تصدی ریاست مجلس خبرگان تقدیر و تشکر می‌کنم.

به جز رئیس مجلس، حزب موتلفه یکی از احزاب اصولگرا بود که از ورود آیت الله مهدوی کنی  درعرصه انتخابات خبرگان حمایت کرد.نبی حبیبی دبیر کل موتلفه  روز گذشته در پایان نشست دبیران این حزب سخن گفت انتخاب آیت الله مهدوی کنی موجب پررنگ شدن نقش مجلس خبرگان در مقابله با دسیسه های آمریکا و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی وتقویت آن دانست.

 حبیبی با اشاره به نتایج انتخاب هیات رئیسه مجلس خبرگان رای قاطع به حضرت آیت الله مهدوی کنی به عنوان رئیس مجلس خبرگان نشان دهنده ان دانست که مجلس خبرگان همچنان به عنوان« صندوق ذخیره معنوی ملت ایران» برای تصمیم سازی و تصمیم  گیریهای بزرگ در روزهای مهم باقی خواهد ماند.

وی افزوده است: آیت الله مهدوی کنی از چهره  های منور روحانی کشور است که سالها در راه مبارزه با رژیم طاغوت و استقرار نظام الهی جمهوری اسلامی رنج و مرارت کشیده  اند؛ مرتبه فضل ، علم ، آگاهی و تقوای ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست. با انتخاب ایشان، نقش پررنگ مجلس خبرگان در مقابله با دسیسه های آمریکا و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی تقویت خواهد شد. به نظر ما مجلس خبرگان تا کنون نیز اثرگذاری مفید و مثبت خود را به شایسته ترین وجهی داشته است.

حجت الاسلام احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم  در گفت و گو با رسا، با اشاره به انتخاب آیت الله مهدوی کنی به عنوان رییس جدید خبرگان رهبری، گفت: با توجه به درخواست شمار زیادی از اعضای خبرگان رهبری از ایشان، انتخاب شدن آیت الله مهدوی کنی به عنوان رییس خبرگان محتمل بود.

وی آیت الله مهدوی کنی را از چهره های با سابقه و خوشنام نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: آیت الله مهدوی کنی فردی خوشنام، خوش سابقه و شخصیتی عزیز در نزد طلاب تهرانی هستند.

حجت الاسلام واعظی بیان داشت: آیت الله مهدوی کنی در طول تمام دوران پس از انقلاب نسبت به مواضع امام راحل و رهبری و مواضع اصیل انقلاب اسلامی استواری خاصی داشته اند.

وی تصریح کرد: رییس جدید مجلس خبرگان رهبری در همه تلاطم های بعد از انقلاب هیچ نقطه اعوجاجی و زاویه گرفتن از مسیر انقلاب در کارنامه ایشان دیده نشده و این مساله بسیار مهم است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: در منزلت علمی و معنوی ایشان همین بس که حضرت امام ایشان را به عنوان تولیت مدرسه مروی تهران معین و منصوب کردند.

وی افزود: در وقف نامه مدرسه علمیه تهران مرقوم است که تولیت این مدرسه باید اعلم علمای تهران باشد و این گونه هم هست، انتصاب ایشان به عنوان تولیت این مدرسه علمیه از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام راحل این پیام را داشت که در میان علمای تهران از هر نظر اعلم هستند.

رییس جدید دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به سوابق انقلابی و مبارزاتی آیت الله مهدوی کنی گفت: آیت الله مهدوی کنی قبل از انقلاب اسلامی نیز مدام در حال مبارزه با رژیم شاه بود و بارها دستگیر و روانه زندان شدند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد  هم درباره انتخاب آیت‌الله مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است:الطاف خفیه الهی این بار با درایت فقهای عالم و مجاهد مجلس خبرگان رهبری در انتخاب حضرت آیت‌الله العظمی مهدوی کنی به عنوان ریاست آن مجلس روح تازه‌ای به حرکت رو به جلوی ملت مجاهد و همیشه در صحنه ایران اسلامی بخشید و نشان داد حرکت این ملت در رسیدن به آرمان‌های اسلامی‌شان توقف ناپذیر است و بار دیگر بر همگان ثابت نمود که خبرگان ملت به عنوان نمایندگان ملت بصیر، انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی همچون سایر خدمتگزاران مردم شهیدپرور در مسیر آرمان‌های حضرت امام (ره) و شهدا و در پیروی از فرامین حسین زمان "حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای" هیچ سستی و کوتاهی را از هیچ کسی در هر مستند و جایگاهی که باشد، نخواهند پذیرفت.

به طور قطع و یقین وجود ویژگی‌های بارز و مشترک ولایتمداری، بصیرت، شناخت راه و هدف امام راحل و عمل به آن، استکبارستیزی، عرفان و اخلاق اسلامی، جهاد و مبارزه در راه خدا و دوری از زرق و برق دنیا و آخرت‌مداری، عارف واصل آیت‌الله العظمی مشکینی (رحمه الله) در شخصیت حضرت آیت‌الله العظمی مهدوی کنی (حفظه‌الله) که وفاق عام مجلس خبرگان رهبری را به انتخاب ایشان موجب شده است و همین صفات است که ایشان را به مدیری مدبر مبدل ساخته است.

ما دانشجویان بسیجی دانشگاه شاهد در کنار سایر اقشار ملت غیور و انقلابی ضمن ابراز خوشحالی خود و ارسال پیام تبریک‌مان به حضرت آیت‌الله العظمی مهدوی کنی و امت مسلمان ایران، اطمینان داریم که مجلس خبرگان جایگاه درخور خود را با حضور ایشان در مسند ریاست آن مجلس به دست خواهد آورد و ضایعه از دست دادن آیت‌الله مشکینی (رحمه الله) در مجلس خبرگان پس از چندین سال ترمیم خواهد یافت.

/3028

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رهگذر IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
    0 0
    این نیز بگذرد
  • بدون نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
    0 0
    بهتر است به جاي "باكس" از كلمه "كادر" استفاده نمائيد
  • سيد IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
    0 0
    تبريك به مردم وخبرگان...