۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۸

مهر:الساعدی یکی دیگر از پسرهای دیکتاتور لیبی شب گذشته در اظهاراتی تهدیدآمیز علیه مردم مسلمان این کشور مدعی شد که کناره گیری پدرش از قدرت منجر به وقوع جنگ داخلی در کشور خواهد شد.

الساعدی پسر معمر القذافی دیکتاتور لیبی روز گذشته در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه ادعا کرد : قذافی نمی تواند به خواسته مخالفان عمل و از قدرت کناره گیری کند چرا که این امر منجر به جنگ داخلی در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به انقلابهای مصر و تونس گفت : تمام قبائل لیبی و منطقه شرقی کشور مسلح هستند بنابراین اوضاع لیبی با کشورهایی همچون تونس و مصر که قیام ملت هایشان منجر به سرنگونی رئیس جمهورشان شد تفاوت دارد.

ساعدی در تلاش برای توجیه جنایات پدر دیکتاتور خود مدعی شد: اوضاع داخلی لیبی از بعد جنگ داخلی بسیار خطرناک است و رهبری کشور باید نقش بسیار بسیار مهمی در آرام کردن اوضاع لیبی و قانع کردن مردم به نشستن بر سر میز مذاکره ایفا کند.

با وجود حملات بی رحمانه تانکها و جنگنده های رژیم قذافی به شهرهایی که در تصرف انقلابیون است و کشتار مردم بیگناه این شهرها، وی ادعا کرد: معمر القذافی به ارتش لیبی دستور ویژه ای صادر کرده است مبنی بر اینکه تنها از اماکن حیاتی و سرنوشت ساز دفاع کنند و برای مقابله با هر گونه دخالت خارجی آماده باشند.

ساعدی مدعی شد: ارتش تاکنون فقط برای تامین امنیت مناطق حساس و حیاتی وارد عمل شده است و دخالت آن در گروی دستور معمر القذافی است و در صورتی که ارتش وارد عمل شود احتمال وقوع جنگ داخلی به وجود می آید.

ساعدی در ادامه ادعاهای خود با بیان اینکه ارتش در بحران کنونی لیبی دخالتی نداشته است هشدار داد در صورتی که قبائل با یکدیگر وارد جنگ شوند این کشور به سومالی دوم تبدیل خواهد شد.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =