مدیر کل محیط زیست کردستان از شهادت 4 محیط بان این اداره کل به دست نیروهای ضد انقلاب خبر داد.

مهندس خیرالله مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این حادثه تروریستی گفت: بر اساس اطلاعات موجود حدود ساعت 9:30 روز جمعه این محیط بانان که جزو افراد گارد محیط زیست استان بودند جهت گشت زنی به اطراف روستای «چشمه کوچک» از توابع «دوشان» مراجعه کردند و پس از ساعت‌ها بی‌خبری از آنها، جسد بی جانشان توسط یک کوهنورد پیدا و به اداره آگاهی استان گزارش شد. 

وی با تاکید بر این که محیط بانان شهید از بهترین و زبده‌ترین نیروهای اداره کل کردستان بودند و با سلاح گرم جنگی به شهادت رسیدند افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این اقدام تروریستی با قساوت کامل توسط نیروهای ضد انقلاب صورت گرفته است. 

مدیر کل محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه محل شهادت این محیط بانان جزو مناطق آزاد و زیستگاه کبک و خرگوش بوده است گفت: جسد این محیط بانان حدود ساعت 16:30 روز جمعه در این منطقه کشف شده اما هنوز پزشکی قانونی ساعت شهادت آنها را اعلام نکرده است. 

وی تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد خودروی «پیکاپ» این محیط بانان نیز پس از شهادت، به داخل یکی از دره‌های اطراف منطقه انداخته شده و اجساد آنها نیز در میان جنگل رها شده است. 

مدیر کل محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه امیدواریم عاملان این جنایت هولناک به سزای اعمال خود برسند به ایسنا گفت: این امر نشان می‌دهد که عوامل ضدانقلاب حتی به محیط بانانی که از حیات وحش بی دفاع حفاظت می‌کنند نیز رحم نمی‌کنند. 

وی تصریح کرد: دو تن از این محیط بانان شهید داری یک فرزند، یکی از آنها داری پنج فرزند و یکی دیگر از محیط بانان شهید نیز مجرد بوده است. 

مدیر کل محیط زیست کردستان افزود: مسعود علیخانی، محمود احمدی نژاد، معمر مرغوبی و کمال حسین پناهی چهار محیط بانی هستند که در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند. 

وی تصریح کرد: جلسات مربوطه در خصوص پیگیری موضوع با حضور دستگاه‌های نظامی و امنیتی در استان تشکیل شده و پیگیری‌ها برای یافتن جزئیات بیشتر این حادثه همچنان ادامه دارد. 

به گزارش ایسنا، رشیدی، یکی از کارکنان اداره کل محیط زیست کردستان نیز در خصوص این حادثه تروریستی گفت: وسایل همراه محیط بانان و اسلحه آنها در محل قتل بوده و به سرقت نرفته اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که محیط بانان نیز از اسلحه خود استفاده نکرده‌اند. 

وی تصریح کرد: هنوز هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این حادثه تروریستی را قبول نکرده است.

 /30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 134882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعیده MY ۱۳:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
    2 0
    خداوند به خانواده این مرحومان صبر بده. امیدوارم که هرچه زودتر قاتلان به جزای کارشون برسن.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
    1 0
    با تسلیت به خانواده های آنها، آیا واقعاً اسم یکی از آنها محمود احمدی نژاد و دیگری حسین پناهی بوده است؟
  • بدون نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
    2 0
    با عرض تسلیت خدمت خانواده محترم اقای کمال حسین پناهی همکلاسی عزیزمان در دانشکده منابع طبیعی اردکان. جمعی از دانشجویان منابع طبیعی
  • دانشجویان محیط زیست منابع طبیعی اردکان IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
    2 0
    شهادت همکلاسی عزیزمان آقای کمال حسین پناهی را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض میکنیم . دانشجویان محیط زیست 89
  • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 0
    منافقین از کفار بدترند