دادستان عمومی و انقلاب تبریز هشدار داد که با فروشندگان مواد محترقه در اجرای قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز به عنوان قاچاقچی برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، موسی خلیل‌الهی درمورد اخلال گران در نظم عمومی گفت: ایجاد امنیت و آسایش برای مردم جزو وظایف همه است و در این راستا دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برخورد با کسانی که امنیت و آسایش عمومی را مورد مخاطره قرار دهند و از مردم سلب امنیت به هر طریق ممکن از جمله با پرتاب ترقه و ایجاد صداهای ناهنجار کنند به عنوان ایجاد کنندگان اخلال در نظم عمومی به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نگهداری و فروش مواد محترقه به عنوان قاچاق جرم است گفت: مواد محترقه چون از راه‌های غیر قانونی به کشور وارد می شود. با فروشندگان چنین موادی در اجرای قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز به عنوان قاچاقچی برخورد خواهد شد و لذا به همه مردم توصیه می‌شود از فروش این چنین مواردی به جد خودداری کنند.

خلیل‌الهی هم چنین به خطراتی که مواد محترقه و ترقه بازی در جامعه ایجاد می کند اشاره کرد و گفت: متاسفانه هر ساله شاهد سوختگی های شدید و ایجاد ضایعات غیر قابل جبران تعدادی از جوانان جامعه هستیم که به خاطر یک لحظه شادی کذایی دست به کارهای خطرناک می زنند که هم خطراتی را برای خود هم برای دیگران ایجاد می‌کنند بنابراین برای حفظ جان شهروندان به طور قانونی با این افراد برخورد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به قانون مجازات اسلامی گفت: اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش مردم به موجب ماده 618 قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مستوجب مجازات حبس از سه ماه تا یک سال و نیز تا هفتادوچهار ضربه شلاق است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز در پایان گفت: از تمامی شهروندان و به خصوص خانواده های عزیز می‌خواهیم نسبت به کارهای جوانان خود نظارت کامل داشته باشند تا خدای ناکرده از بروز حوادث ناگوار برای جوانان خود و دیگران که عواقب قانونی نیز خواهد داشت جلوگیری به عمل آورند.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 133443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =