کانون‌های نجوم و عکاسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف گسترش نگاه به آسمان و ارتقای کیفیت محصولات تولید شده در زمینه تصاویر نجومی، اولین جشنواره کشوری عکس آسمان را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، آشنایی شرکت‌کنندگان با روش‌های جدید و نوین در عکاسی نجومی، گسترش همکاری فضای آکادمیک و حوزه نجوم آماتوری کشور، ارتقای سطح علمی و هنری دانشجویان در زمینهٔ عکاسی، افزایش توجه هنرمندان به آسمان و نشان دادن زیبایی‌های آن، افزایش توجه به معنویت در عکاسی با موضوع آسمان از جمله اهداف این جشنواره اعلام شده است.

این جشنواره در دو بخش نجومی و هنری برگزار می‌شود و جوایز در نظر گرفته شده نیز در دو بخش دانشجویی و عمومی اعطا خواهد شد. 

آیین‌نامه جشنواره نیز بدین شرح است:

1- شرکت تمام علاقه‌مندان در این جشنواره بلامانع است.

2- هر فرد می‌تواند حداکثر با 5 اثر در هر بخش که حداکثر یکی از آن‌ها می‌تواند مجموعه اثر باشد، در این جشنواره شرکت کند.

3- داوری عکس‌ها در دو بخش هنری یا نجومی صورت می‌گیرد و انتخاب نوع داوری عکس به عهده شرکت‌کننده است.

4- عکس‌های گرافیکی یا فوتوکولاژ و هم چنین عکس‌هایی با موضوعی غیر از آسمان در جشنواره پذیرفته نخواهند شد. تشخیص این امر با هیئت داوران جشنواره است.

5- عکس‌ها نباید در هیچ جشنواره دیگری شرکت و جایزه دریافت کرده باشند.

6- به تمامی پذیرفته شدگان در نمایشگاه، لوح یادبود و کتاب جشنواره اعطا خواهد شد.

7- تمامی آثار باید به صورت پست پیشتاز (با درج جشنواره عکس آسمان بر روی پاکت) و یا به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند.

8- آثار باید به صورت لوح فشرده‌ای حاوی فایل‌های مورد نظر با فرمت Tiff یا JPG، با ابعاد 50 در 70 سانتی متر و با دقت 300dpi به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند.

9- لوح فشرده باید شامل فایل تکمیل شده فرم الکترونیکی شرکت در جشنواره و یک فایل برای هر عکس باشد. نامگذاری فایل باید به صورت نام عکاس به لاتین و شماره مسلسل عکس باشد مانند: Hosseini01 - Hosseini02

10- حتما بر روی لوح فشرده، نام و نام خانوادگی، شماره تماس (به همراه کد شهر یا شماره تلفن همراه) و آدرس پست الکترونیک قید شود.

11- ارسال اثر توسط عکاس و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌ها است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای، عواقب حقوقی و جزایی آن به عهده شرکت کننده است.

تبصره 1: دبیرخانه جشنواره مجاز است برای عکس‌های پذیرفته شده در نمایشگاه، فایل اصلی یا نگاتیو عکس را به منظور رویت درخواست کند.

تبصره 2: برای عکس‌های نجومی پذیرفته شده در مرحله نمایشگاه، اطلاعات تکمیلی عکس به منظور ارایه در نمایشگاه، نیز از عکاس خواسته خواهد شد.

12- برگزار کننده حق هرگونه استفاده از آثار پذیرفته شده در نمایشگاه را با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌دارد و از این بابت مبلغ دویست هزار ریال به ازای هر عکس پذیرفته شده به عکاس آن اعطاء می‌کند.

13- لوح فشرده آثار عودت نمی‌شود و آثار پذیرفته نشده پس از داوری معدوم می‌شوند.

14- عکس‌هایی که بر خلاف آیین نامه باشند و نیز عکس‌هایی که فاقد اطلاعات خواسته شده درباره عکاس ارسال شوند در جشنواره شرکت داده نخواهد شد.

15- ارسال اثر و شرکت در جشنواره به منزله پذیرش آیین‌نامه جشنواره است. تصمیم درباره مسایل پیش‌بینی نشده در این آیین نامه بر عهده دبیرخانه جشنواره است و به اطلاع عموم خواهد رسید. 

آخرین مهلت ارسال عکس به دبیرخانه جشنواره 15 اسفندماه است. نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان حافظ، روبروی خیابان سمیه، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پشت دانشکده نساجی، اداره فوق برنامه، طبقه دوم، کانون نجوم، دبیرخانه اولین جشنواره عکس آسمان.

54

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارسلان IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
    0 0
    آدرس سایت جشنواره: www.asemanfestival.com